Show simple item record

dc.contributor.advisorDoymuş, Kemal
dc.contributor.authorAydoğdu, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:30Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:30Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57080
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Chickering ve Gamson tarafından geliştirilen yedi ilkeden eğitim fakültelerinin fen bölümlerinde görev yapan öğretim elemanlarının uygulama ve faydalanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmada, bu amaca uygun olarak nicel araştırma yöntemlerinden deneysel olmayan betimsel (descriptive) yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan Üniversitelerin fen eğitimi bölümlerinde görev yapmakta olan 52 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada Chickering ve Gamson (1987) tarafından geliştirilen yedi ilke; öğrenci-fakülte etkileşimi, öğrenciler arası işbirliği, aktif öğrenme, anlık geri bildirimler, zamanın etkili kullanımı, üst düzey beklentileri karşılama ve farklı yetenek ve öğrenme stillerine karşı saygılı olma ölçüt olarak belirlenmiş ve öğretim elemanlarının bu ilkelerden ne derece faydalandıkları üzerinde durulmuştur. Veri toplama aracı olarak yedi ilkeyi kapsayan her bir ilkenin altında 10 maddenin bulunduğu 70 soruluk ölçek kullanılmıştır. Veriler öğretim elemanlarının ölçek maddelerine verdikleri cevaplar doğrultusunda betimsel istatistik ve tek yönlü ANOVA yöntemleriyle analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde ilkelerin uygulanmasında, öğretim elemanlarının derslerine girmiş oldukları sınıflardaki öğrenci sayısının fazla olması en önemli sorun olarak görülmüştür. Öğretim elemanlarının en sık 6. ilkeyi ve daha sonra 5. ilke ardında 3. ve 2. ilkeyi kullandıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the level of practice and utilization of the seven principles for good practice developed by chickering and gamson of the intructors of science depratment in faculty of education. In this study, descriptive method but not experimental, which is one of the quantitative research was used as appropriate for this aim the samples of this study consist of 52 intructors studying in universities in eastern anotolia region. In this study, the seven principles for good practice by Chickering and Gamson, interaction of faculty-student, corperation among student, active learning, giving promt feedback, emphasizing time on task, communicating high expectations and respecting diverse talents and ways of learning styles were defined as standard and this study focused on to what extent the intructors utilize from the principles. A scale or measure consists of 70 questions was used as data collection tool, which involves 7 principles, and in which there were 10 items. The datas were evaluated with ANOVA, which is descriptive, statistic and unidirectional, within the instructors? answers given to scale items/questions. The findings of this study as a result of the implementation of the principles, they entered the classroom lessons teaching staff is more than the number of students was seen as the most important problem. 6 the most common teaching staff principle, and then 5 principle behind the 3 and 2 determined that principle.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğretim elemanlarının Chickering ve Gamson öğrenme ilkelerini kullanma düzeyleri
dc.title.alternativeThe level of practising Chickering and Gamson learning principles of instructors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmCommunicating High Expectations
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmRespecting diverse talents and ways of learning
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.identifier.yokid439933
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319647
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess