Show simple item record

dc.contributor.advisorAlyılmaz, Cengiz
dc.contributor.authorJarbold, Nurbakhyt
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:27Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57077
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Moğolistan'ın Bayan-Ölgii ilinde yaşayan ve Türk Kolejinde öğrenim gören Türk asıllı Kazak öğrencilerin, Türkiye Türkçesini öğrenirken yazılı anlatımda yaptığı dil bilgisiyle ilgili yanlışları tespit etmek ve bu yanlışları dil bilgisi açısından değerlendirerek Kazaklara Türkiye Türkçesi öğretimi konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamaktır.Araştırmada, bu amaca uygun olarak doküman inceleme yöntemiyle başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Moğolistan'ın Bayan-Ölgii ilindeki Türk Kolejinde eğitim-öğretim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmayla ilgili veri kaynakları, araştırmacı tarafından 2011- 2012 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde Moğolistan'ın Bayan-Ölgii ilindeki Moğol-Türk Kolejinde öğrenim gören öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırmacı ?Moğolistan'ın Bayan-Ölgii Bölgesindeki Kazak Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğrenirken Yaptıkları Dil Yanlışlarının İncelenmesi? projesi kapsamında bulunduğu Moğolistan'ın Bayan-Ölgii kentinde, Moğol-Türk Kolejinde öğrenim gören Türk asıllı Kazak öğrencilere yazılı anlatım çalışması yaptırmış ve araştırmanın verilerini ?Türkiye Türkçesi? dersi kapsamında uyguladığı 80 yazılı sınav kâğıdından elde etmiştir. Doksan dakikalık sürede öğrencilerden kendilerine verilen konular (Kazak kültürü, Moğolistan'daki Kazakların yaşamları, bir gün boyunca yapılanların anlatılması vb.) ile ilgili düşüncelerini yazılı anlatım kuralları çerçevesinde yazmaları istenmiştir. Ayrıca araştırmacı tarafından, söz konusu eğitim öğretim kurumunda yapılan hatalara etki edebileceği düşünülen öğretim süreci, derslerin işlenişi, kullanılan kaynaklar vb. gibi birtakım faktörlere yönelik yapılandırılmamış gözlem ve görüşmeler de yapılmıştır.Yapılan çalışma sonucunda Türk Kolejinde öğrenim gören Kazak öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğrenirken ana dilleri olan Kazak Türkçesinden çok miktarda olumsuz aktarım yaptıkları tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Kazak Türkçesi, Moğolistan, Türkiye Türkçesi, Türk Koleji
dc.description.abstractThe purpose of this research, detect the mistakes of grammar written expression of the Turkish origin of Kazakh students study in Turkish College which is in Bayan-Ulgii country of Mongolia and contribute to the point of teaching Turkey Turkish and future studies for Kazakh students.In this research, the document examine method is applied in accordance with this purpose. Researcher?s shift is composed of 80 students who are taking education in Turkish college which is in Bayan-Ulgii in Mongolia.Data sources on this work, are obtained by researcher from students who study in Turkish college in Bayan-Ulgii, in Mongolia, in 2011- 2012 academic years fall term. The researcher ?The purpose of this research, detect the mistakes of grammar written expression of the Turkish origin of Kazakh students study in Turkish college which is in Bayan-Ulgii country of Mongolia and contribute to the point of teaching Turkey Turkish and future studies for Kazakh students? within the project when he located in city Bayan-Ulgii, he is done written expression study to the students who are Turkish origin of Kazakh students study in Turkish college and data of research obtained from 80 exam papers which is applied scope of ? Turkey Turkish? course.In ninety- minutes duration, asked to write thoughts according to the rules of written expression about the given topics (Kazakh culture, the lives of Kazakh in Mongolia, explaining done for a day etc).In addition, by the researcher, these mistakes were thought to affect the teaching process in educational institutions, lesson instructions, resources etc, like for some factors unstructured interviews were also performed.As a result of this study Kazakh students in Turkish College while learning Turkey Turkish, they made a lot of negative transfer from their native Kazakh language.Keywords: Kazakh Turkish, Mongolia, Turkey Turkish, Turkish College.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMoğolistan`ın Bayan-Olgii bölgesindeki Kazak öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğrenirken yaptıkları yazılı anlatım yanlışlarının dil bilgisi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation point of grammar written expression mistakes of Kazakh students, who is living in Bayan-Ulgii province of Mongolia, while learning Turkey Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKazakhs
dc.subject.ytmTurkey Turkish
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmKazakh Turks
dc.subject.ytmMongolia
dc.identifier.yokid441531
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319686
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess