The effect of comic strips on Turkish EFL learners` motivation and reading comprehension
dc.contributor.advisor | Konca, Mustafa Yavuz | |
dc.contributor.author | Hassanirokh, Fatemeh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:19Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57071 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce ders kitaplarında ihmal edilen bir tür olan çizgi romanların niteliğine ışık tutmak ve okuma malzemesi olarak çizgi roman kullanımının ortaokul seviyesinde İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin motivasyonu üzerindeki muhtemel etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada ayrıca çizgi roman kullanımının, öğrencilerin çizgi romanları kavramaları ve buna bağlı olarak da diğer okuma malzemesini anlamaları üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığının öğrenilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma için, ortaöğretim seviyesinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerden iki grup seçildi. Katılımcılar Erzurum Final Ortaöğretim Okulu'ndan 91 beşinci ve altıncı sınıf öğrencisinden oluşturuldu. Bu iki grubun homojenliğini belirlemek için bir Nelson Seviye testi uygulandı. Ardından, öğrenciler, deney ve kontrol gruplarına ayrıldı ve bir okuma programına tabi tutuldu. Motivasyon Anketi (Mori, 2002) uygulanarak çalışmanın başında ve sonunda öğrencilerin okumaya yönelik motivasyonları değerlendirildi. Mori anketi, yabancı dil öğrencilerinin okuma konusunda nasıl hissettiklerini ölçen 20 maddelik yedi dereceli Likert tipi bir anketti.Öğrencilerin ankete verdikleri cevaplardan elde edilen ön test ve son test verileri SPSS ile değerlendirildi ve ham verilerin analizi için, bir Person product-moment korelasyon katsayısı kullanıldı. Analiz, öğrencilerin okuma motivasyonunun okuma programı sonunda önemli düzeyde artmış olduğunu gösterdi. Deney grubu öğrencilerinin okuma motivasyonunun çizgi roman okuma ile yüksek ölçüde ilişkili olduğu bulundu. Bu çalışma, yavan ve sadece yazılı metinlerle kalınmayıp bunun ötesine gitmenin önemini gösterdi. Bu çalışmanın bulguları dil derslerinde kullanılan okuma türleri ile öğrencilerin ders materyalini okuma konusundaki motivasyonu arasındaki ilişki üzerine yeni bir ışık tutabilir Bu bulgular, eğlenceli okuma materyallerinin geliştirilip İngilizce ders kitaplarında kullanılması için malzeme geliştiricilere yeni bir bakış sunması bakımından önemli öneriler içermektedir. Kısmen çizgi roman formatında yazılmış bir ders kitabı, yabancı dil öğrencilerinin ders kitaplarına bakışında değişiklik yapmak bakımından çok iyi bir seçim olabilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to shed light on the nature of comic strips - an ignored genre in Turkish English language textbooks - and to assess the probable effect of using comics as reading materials on Turkish intermediate EFL learners? motivation to read. It was also aimed to find out whether using comic strips has any effect on students? comprehension of comics and accordingly comprehension of other reading materials. Two groups of Turkish teenage intermediate EFL learners were selected for this study. The participants were 91 fifth and sixth grade students from Final School in Erzurum. A Nelson Proficiency Test was administered in order to determine the homogeneity of the two groups. Then, the learners were assigned to experimental and control groups and participated in a reading program. The students? motivation to read was assessed at the beginning and end of the study administering the Motivational Questionnaire (Mori, 2002). Morris? questionnaire was a 20-item seven point Likert scale questionnaire, measuring how foreign language students feel about reading.The pre- and post-test data obtained from the students? responses to the questionnaire was fed into SPSS and a Person product-moment correlation coefficient was used to analyze the raw data. The analysis showed that the students? motivation to read increased significantly at the end of the reading program. It was found that the experimental group students? reading motivation was highly correlated with reading comics. The study demonstrated the importance of looking beyond the dry and bookish format texts. The findings of this may study shed new light on the relationship between the kind of reading genres used in language classes and the students? motivation to read the materials. These findings have important implications for offering new insights to materials developers for the development and inclusion of enjoyable reading materials in English text books. A text book partly written in comics? format can be a very good choice to make changes in foreign language learners? views toward the text books. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effect of comic strips on Turkish EFL learners` motivation and reading comprehension | |
dc.title.alternative | Karikatürlerin lise öğrencilerinin okuma anlama motivasyonlarina etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Comic strips | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Caricature | |
dc.identifier.yokid | 438878 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319646 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |