İlköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenleri
dc.contributor.advisor | Dilekmen, Mücahit | |
dc.contributor.author | Ezmeci, Fulya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:16Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57068 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenlerinin okul öncesi eğitim alıp almama, cinsiyet, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu, annenin çalışıp-çalışma durumu, kardeşi olup olmaması ve ailenin ekonomik düzeyi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.Çalışma evrenini Erzurum il merkezinde 2011?2012 öğretim yılında hizmet veren 91 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Çalışma örneklemi ise, adı geçen evren tabakalama yöntemi ile sosyo-ekonomik düzeyleri (SED) farklı üç gruba ayrılarak, her gruptan 3'er okul olmak üzere toplam 9 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Veriler 9 ilköğretim okulunda 1. Sınıf okutan 36 öğretmenin sınıflarında öğrenim gören 410 öğrenciye ilişkin görüşlerine dayalı olarak elde edilmiştir.Yapılan araştırma sonucunda; ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenleri arasında okul öncesi eğitim alıp almama durumuna, cinsiyetlerine, anne ve babanın öğrenim düzeyine, ailenin ekonomik düzeyine göre anlamlı farklılaşma bulunmuştur. Kardeş sahibi olup olmamalarına göre özgüvenleri arasında anlamlı farklılaşma bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine there is or not differences between Students? Self Confidence in the 1st Classes at Primary Schools according to variables of having pre-school education, gender, education level of mother, education level of father, mother?s work status is working or not working, having or not sibling and economic level of family.91 active primary schools in Erzurum city center in 2011-2012 academic year constitute the study universe. Grouping study universe into 3 groups according to socio-economic level (SEL), 3 primary schools selected by random method from each group, total 9 primary schools, constitute study sample. The data were obtained on the basis of the views of 36 teachers, teaching in 1st classes at these 9 primary schools, about 410 students in their classes.The result of this study, significant difference was found between Students? Self Confidence in the 1st Classes at Primary Schools according to having pre-school education, gender, education level of mother, education level of father, mother?s work status and economic level of family. Significant difference was not found between Students? Self Confidence according to having or not sibling. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenleri | |
dc.title.alternative | Students? self confidence in the 1st classes at primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 443783 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319654 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |