Show simple item record

dc.contributor.advisorDilekmen, Mücahit
dc.contributor.authorÇağlayan, Alper
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:09Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:09Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57062
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma betimsel bir çalışma olup, tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de; Erzurum ili Yakutiye, Palandöken ve Aziziye ilçelerinde görev yapan 97'si kadın, 73'ü erkek olmak üzere toplam 170 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise, söz konusu evrenden kolay örnekleme yöntemiyle ulaşılan 162 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, uzman görüşü alınarak hazırlanan kişisel bilgi formu ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bilgilerin analizinde ise SPSS 17.0 programı kullanılmış ve t Testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara göre birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişliklerinde cinsiyet ve aylık gelir düzeyi değişkenleri açısından anlamlı fark görülmezken; yaş, medeni durum, çocuk sayısı, mezun oldukları bölüm, mesleki kıdem, eşin çalışma durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılaşmalar görülmüştür.Anahtar Kelimler: Birleştirilmiş sınıf, duyarsızlaşma, duygusal tükenme, düşük kişisel başarı, tükenmişlik.
dc.description.abstractBecause of their work, the frequent and intense interactions that connected with people and appered as a result of different causes, the burnout which is causes and result of stres has become a hot topic by researchers in recent years.In this study, it is aimed to determine the levels of burnout of combined classroom teachers and to determine if they significantly differentiate or not differentiate on the point of variablty. The research is a descriptive study made in accordance with the model. The universe of the study are a total of 170 combined classroom teacher, including 97 women and 73 men. The 162 people, that attained in implementation proces constitute the samples. As a means of collecting data, the personal information from that made up with expert opinion and The Maslach Burnout Invertory are used. In the analysis of the information that obtained, SPSS 17.0 program was used and t-Test, Mann-Whitney U test and Kruskall-Wallis test was applied.Analysis of burnout show that, it is associated whith age, marital status, number of children, the depertmant that they graduated, seniority, spouse employment status, but not related to gender and monthly income level.Key Words: Combined classroom, Burnout, Emotional exhaustion, Depersonalization, Low personal accomplishmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri
dc.title.alternativeLevels of burnout combined classroom teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid444795
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319653
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess