Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Hasan
dc.contributor.authorBulut, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:06Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:06Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57059
dc.description.abstractBu araştırma, lise 2 biyoloji dersinde eşeyli üreme ve mayoz bölünme konusunda 7E Modelinin öğrenci başarısına etkisi tespit edilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla, Erzurum ilinin Merkez ilçesinde bulunan Yakutiye Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde 2011?2012 bahar yarıyılında öğrenim gören 113 öğrenci kullanılmıştır. Araştırmada 7E'nin uygulandığı deney grubunu 58 öğrenci, geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubunu da 55 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin akademik başarısının tespitine yönelik Konu Analiz Testi (KOAT)'a öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar kullanılmıştır.Verilerin analizine göre Eşeyli Üreme ve Mayoz Bölünme konularında 7E Modeli'ne göre işlenen ders ile geleneksel yönteme göre işlenen dersin sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarılarında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla ağırlıklı olarak yapılandırmacı yaklaşımın öğrenme modeli olan 7E modeli' ne göre hazırlanarak ve ihtiyaç oldukça diğer yöntem ve yaklaşımlara da başvurularak ders işlemenin, geleneksel yaklaşıma göre öğrenci başarısında anlamlı bir üstünlük sağladığı saptanmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarının ileride araştırmacılar tarafından yapılacak benzer çalışmalara ışık tutacağı ümit edilmektedir.
dc.description.abstractIn this research, two high school biology class about sexual reproduction and meiosis was carried out to determine the effect of the 7E model. For this purpose, the Central district of the province of Erzurum Ataturk Yakutiye Technical and Industrial Vocational High School in 2011-2012 113 students studying in the spring is used in half. 7E'nin the experimental group, 58 students study the traditional method used in the control group consisted of 55 students. Subject Analysis Test to determine students' academic success (KOAT) used a student answers they gave.Sexual Reproduction and Meiosis 7E based on the analysis of data is processed according to model than the traditional method of teaching a subject as a result of course the experimental and control group students was found to be a significant difference in academic achievement. Therefore, the 7E learning model mainly constructivist approach and the need to be prepared according to model of course is quite appealing to the other processing methods and approaches, according to the traditional approach was both significant superiority in student success. The results of this research will shed light on the future it is hoped that similar studies be carried out by researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleEşeyli üreme ve mayoz bölünme konusunda 7E modelinin başarıya etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeSexual reproduction and meiosis 7e model for the investigation of the effect of success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmMeiosis
dc.subject.ytmSexual reproduction
dc.subject.ytmConstructivist thinking
dc.subject.ytm7E learning model
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid441680
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319688
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess