7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Turgut, Ümit | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:16:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:16:57Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57052 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinde 7E öğrenme modeline uygun olarak geliştirilen materyallerin öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisini incelemektir.Araştırma, 2011?2012 eğitim-öğretim yılının 2. döneminde MEB'e bağlı bir İlköğretim Okulunun 6. sınıfında öğrenim görmekte olan farklı iki şubedeki 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney grubu (n=24) olarak, diğeri ise kontrol grubu (n=21) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencileri 7E öğrenme modeline göre geliştirilen materyallerle öğrenimini sürdürürken, dersler kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı Fen ve Teknoloji öğretim programının sınıf içinde önerilen öğretimine göre yürütülmüştür. Uygulama öncesinde ve sonrasında, veri toplama aracı olarak Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi (YEBT) deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için bağımlı ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Ön testlerden elde edilen veriler değerlendirilmiş olup grupların denk olduğu görülmüştür. Yapılan istatistikî çalışmalar sonucunda; 7E öğrenme modeline göre hazırlanan materyallerin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı ve başarıdaki artışta kalıcılık sağladığı görülmüştür. Ayrıca, deney grubu öğrencileri ile 7E öğrenme modelinin aşamaları ve uygulanışına yönelik yapılan mülakatta, öğrencilerde olumlu görüşlerin oluştuğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı öğrenme kuramı, ya?amımızdaki elektrik, 7E öğrenme modeli, kalıcılık. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effects of materials based on the 7E learning model on students? achievement and retention level of knowledge at unit of ?Electricity in our life? in Science and Technology course on elementary school at 6th grade.This study was carried out with 45 sixth grade students in two classrooms of a public elementary school at the second semester of 2011-2012 academic year. In the study, pre test and post test control and comparison group quasi-experimental is used. One of the classrooms was selected randomly as the experimental group (n=24) and the other as the control group (n=21). While the applications in the experimental group were carried out with materials based on 7E learning model, teaching in control group was carried out according to Science and Technology curriculum of Ministry of Education. As a tool for collecting data both before and after applications, Electricity in Our Life Test was applied on the students in the both groups. In order to test the hypotheses of the study, for dependent and independent groups t test was used. Evaluating the data gained from the pre-tests, it is determined that the groups coincide. As a conclusion of the statistical study, it is found out that materials based on 7E learning model support significantly students? achievement and retention level. In addition, according to interview with students of experimental group about steps and application of 7E learning model, it is identified that students have positive views.Keywords: Constructivist learning theory, electricity in our life, 7E learning model, retention | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect 7e model on academic achievement and retention of knowledge in the unit of ?Electricity in our Life? in 6th grade science and technology | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Eğ. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 7E learning model | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.identifier.yokid | 446921 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 325798 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |