Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Aydın
dc.contributor.authorMutlu, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:54Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:54Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57049
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı tarih öğretmen adaylarının bilgi kaynaklarını kullanmaya yönelik görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada betimleme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni,Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde öğrenim gören tarih öğretmen adaylarını kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünde 2011- 2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde eğitim gören ve seçkisiz olarak araştırmaya katılan toplam 153 tarih öğretmen adayı oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır.Araştırmada verilerin analizleri SPSS for Windows 16.00 istatistik paket programıyla bilgisayarda gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve LSD Post Hoc testi kullanılmıştır.Araştırmada örneklem grubunu oluşturan öğretmen adaylarının görüşlerinde,internet, arşiv belgesi, televizyon, tarihi film/belgesel, kütüphane, kitap, yüksek lisans/doktora tezi, dergi ve gazete kullanımına ilişkin boyutlarda; yaşanılan coğrafi bölge, baba eğitim düzeyi, alanında kariyer yapma düşüncesi ve AGNO değişkenlerine göre aralarında anlamlı bir farklılaşma olduğu gözlenirken, cinsiyet, sınıf, anne eğitim düzeyi, aile bazında aylık gelir ve bilgisayara sahip olma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma tespit edilmemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the views of pre-service history teachers on the use of information resources in terms of several variables. Descriptive model was used in the research. The target population of the research involves pre-service history teachers studying at Erzurum Atatürk University. The research sample, however, consists of the randomly sampled 153 pre-service history teachers studying at the Department of History Teaching of Atatürk University Kâzım Karabekir Education Faculty in the fall term of 2011-2012 academic year. As data collecting instrument, the questionnaire developed by the researcher was applied. In the research, the data was analyzed on computer by means of SPSS for Windows 16.00 Statistical Package. For data analysis, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and LSD Post Hoc test were used. In the research, according to the variables of geographical region lived in, father?s educational level, goal of making career in the field, and GPA , significant difference was found to be between the views of the sample group, in terms of the use of internet, archives, television, historical films/documentaries, journals and newspapers, whereas, according to the variables of sex, class, mother?s educational level, family?s monthly income, and having a computer, no significant difference was not found to be between the views in terms of the use of same items.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTarih öğretmen adaylarının bilgi kaynaklarını kullanmaya yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Erzurum örneği
dc.title.alternativeEvaluation of the Views of Pre-service History Teachers on the Use of Information Resources in Terms of Several Variables: Erzurum Sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmInformation sources
dc.subject.ytmResource usage
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmHistory education
dc.identifier.yokid433946
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319685
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess