Drama yönteminin ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Seven, Sabriye | |
dc.contributor.author | Subaşi, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:16:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:16:46Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57042 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda drama yöntemi kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel olarak gerçekleştirilen çalışmanın deseni deneme modellerinden öntestson test kontrol gruplu modeldir. Çalışmanın örneklemini Erzurum Dadaşkent ilçesindeki Ertuğrul Gazi İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 44 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunu 22 kişilik 7- A sınıfı, kontrol grubunu 22 kişilik 7- B sınıfı oluşturmaktadır. Uygulama 2011-2012 eğitim ve öğretim yılının birinci döneminde 3 haftada gerçekleştirilmiştir. Uygulama süresince deney grubunda drama yönteminin rol oynama tekniğiyle, kontrol grubunda geleneksel yöntem ile ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri Akademik Başarı Testi(öntest, sontest, kalıcılık testi) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler; farklı gruplar arasında değerlendirmeler için Independentsamples t-testi, aynı grup içindeki ikili karşılaştırmalarda Pairedsamples t-testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; sontest ve kalıcılık testinde deney grubunun daha başarılı olduğu gözlemlenmiştir. Drama yöntemi kullanımının öğrencilerin hem akademik başarıları hem de öğrenmenin kalıcılığı üzerinde olumlu bir etkisi vardır. | |
dc.description.abstract | The aim of this paper is the investigation of the impact of Drama Tecnique on acedemic succes of student and permenance of learnig on the subject of static electricity for seventh class primary school science and technology students.The pattern of the paper made as semi-emprical is the model of the first test-last test control group which is the model of testing.The sample of the study is 44 seventh class students major in the Ertuğrul Gazi Primary School of Dadaşkent of Erzurum. In that investigation, testing group is the class of 7-A 22 persons and control group is the class of 7-B 22 persons. The application implemented in 3 weeks of the firts term of 2011-2012 education year. During the application process, it was used the techniqoe of the role of drama method for testing group and traditional method for control group.the datas of the investment was gathered together by acedemic success test.while the datas was assessed; the Independent Sample T-Test method was used for different groups comparisons and the Paired Sample T-Test was used for paired comparisons in same groups.According to the results of the analysis the testing group is more successfull in the last test and retention test. the technique of drama has a positive impact on academic success and retention of learning for students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Drama yönteminin ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of drama tecnique on academic success of student and retention of learning on the subject of static electricity for seventh class primary school science and technology students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.identifier.yokid | 432806 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319667 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |