Show simple item record

dc.contributor.advisorSeven, Sabriye
dc.contributor.authorSubaşi, Münevver
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:46Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:46Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57042
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda drama yöntemi kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel olarak gerçekleştirilen çalışmanın deseni deneme modellerinden öntestson test kontrol gruplu modeldir. Çalışmanın örneklemini Erzurum Dadaşkent ilçesindeki Ertuğrul Gazi İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 44 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunu 22 kişilik 7- A sınıfı, kontrol grubunu 22 kişilik 7- B sınıfı oluşturmaktadır. Uygulama 2011-2012 eğitim ve öğretim yılının birinci döneminde 3 haftada gerçekleştirilmiştir. Uygulama süresince deney grubunda drama yönteminin rol oynama tekniğiyle, kontrol grubunda geleneksel yöntem ile ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri Akademik Başarı Testi(öntest, sontest, kalıcılık testi) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler; farklı gruplar arasında değerlendirmeler için Independentsamples t-testi, aynı grup içindeki ikili karşılaştırmalarda Pairedsamples t-testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; sontest ve kalıcılık testinde deney grubunun daha başarılı olduğu gözlemlenmiştir. Drama yöntemi kullanımının öğrencilerin hem akademik başarıları hem de öğrenmenin kalıcılığı üzerinde olumlu bir etkisi vardır.
dc.description.abstractThe aim of this paper is the investigation of the impact of Drama Tecnique on acedemic succes of student and permenance of learnig on the subject of static electricity for seventh class primary school science and technology students.The pattern of the paper made as semi-emprical is the model of the first test-last test control group which is the model of testing.The sample of the study is 44 seventh class students major in the Ertuğrul Gazi Primary School of Dadaşkent of Erzurum. In that investigation, testing group is the class of 7-A 22 persons and control group is the class of 7-B 22 persons. The application implemented in 3 weeks of the firts term of 2011-2012 education year. During the application process, it was used the techniqoe of the role of drama method for testing group and traditional method for control group.the datas of the investment was gathered together by acedemic success test.while the datas was assessed; the Independent Sample T-Test method was used for different groups comparisons and the Paired Sample T-Test was used for paired comparisons in same groups.According to the results of the analysis the testing group is more successfull in the last test and retention test. the technique of drama has a positive impact on academic success and retention of learning for students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDrama yönteminin ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of drama tecnique on academic success of student and retention of learning on the subject of static electricity for seventh class primary school science and technology students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmPermanence
dc.identifier.yokid432806
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319667
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess