Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Suna
dc.contributor.authorMutlu, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:40Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57037
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı motivasyon, endişe ve benlik algısı gibi duygusal faktörlerin meslek yüksek okulu öğrencilerinin dil öğrenimi üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaca uygun olarak betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulunda Okuyan farklı bölümlerden 170 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler rasgele seçilmişlerdir ve kullanılan anketler de daha önce benzer bir grup üzerinde denenmiştir. Veri toplama aracı olarak toplam 51 sorudan oluşan 3 ayrı anket kullanılmıştır. Motivasyon anketinde 18 soru, endişe anketinde 20 soru ve kişisel benlik anketinde 13 soru bulunmaktadır. Bu veriler SPSS 15.0 programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular göstermektedir ki öğrenciler dil öğrenimi esnasındaki duygusal faktörlerden oldukça etkilenmektedirler. Anket sonuçlarına göre öğrenciler en çok motivasyon dan etkileniyor ve motivasyonu dil öğreniminde ilk madde olarak görüyorlar. Motivasyonun ardından endişe gelmektedir. Bu üç etmen arasında öğrencileri en az etkileyenin ise benlik algısı olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyetler arasında çok fazla fark olmasa da bayanların duygusal etmenlerden daha yüksek oranda etkilendiği gözlendi. Endişe ve motivasyon konularında bayanlar daha fazla etkilenirken, benlik algısında erkekler daha çok etkilenmişlerdir. Özellikle motivasyonun öğrenciler üzerinde çok yüksek oranda etkili olduğu gözlemlenmiştir. 170 öğrenciden sadece bir tanesi motivasyonun etkisini kabul etmemiştir. Bayanlar derse daha kolay motive olurken yine bayanlarda motivasyon bozukluğunun daha erken yaşandığı gözlemlenmiştir. Özellikle derse hazırlıksız geldiklerinde yâda hazırlık yapmadan kendilerinden bir aktivite istendiğinde, bayanların oldukça endişelendiği gözlemlenmiştir. Yine bayanların endişelerinden dolayı dil öğreniminden uzaklaştığı saptanmıştır. Erkeklerin ise kişisel benliklerin den dolayı tedirgin oldukları bulunmuştur.Anahtar sözcükler: Motivasyon, endişe, benlik algısı, dil öğrenimi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of affective variables such as motivation, anxiety and self esteem amongst vocational high school English learners. For this reason, a descriptive model is used in this study. The sample group is formed from 170 students who study in Recep Tayyip Erdoğan University Social Sciences Vocational High School. These students were chosen randomly and the surveys which were used in this study had been tested with a similar group of students in the same school. This research has got 18 questions in motivation survey, 20 questions in anxiety survey and 13 questions in self esteem survey. Namely these surveys are formed by 51 questions in total. Gathered data is analyzed by SPSS 15.00 for windows. Findings indicated that students are really affected by affective variables of the learning process. According to the survey results, students are mostly affected by motivational factors. They accept the motivation as the most important factor in language learning. They are affected by anxiety more than self esteem. So self esteem is the last factor that effects the learner least. However there is no real difference between genders, it is seen that female students are affected by affective variables more than male students. It is mentioned something on anxiety and motivation female students are affected more than males, but when the subject is self esteem male students are affected more. It is seen that especially motivation has a big effect on students. Among 170 students, only one student does not accept the effects of motivation on language learning. It is found out that female students can easily get motivated but they also lose their motivation easier than male students. Female students start to feel anxious, especially if they come to lesson unprepared or they are asked to do something that they have not done before. It is detected that female students do not want to learn the language because of their anxiety. On the contrary male students are afraid of learning because of their low self esteem.Key words: Motivation, self esteem, anxiety, affective filter, language learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExamining the effects of affectıve variables on vocational high school foreign language learners
dc.title.alternativeDil öğreniminde meslek yüksekokulu öğrencilerini etkileyen duygusal faktörlerin etkilerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmEmotional learning
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmAffective concepts
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid459103
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325338
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess