İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama işlemine yönelik sözel problem kurma ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Işık, Cemalettin | |
dc.contributor.author | Kazak, Vechettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:16:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:16:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57032 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersinde kesirlerde toplama işlemi ilgili sözel problemleri kurma ve çözme becerilerini belirlemenin yanı sıra öğrencilerin bu problemleri kurarken veya çözerken yapabilecekleri olası hataları belirlemektir. Ayrıca İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplamaya yönelik problem kurma, problem çözme ve işlemsel becerileri arasında ilişki olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2011-2012 eğitim öğretim yılı Erzurum İli Palandöken İlçesinde bulunan iki ilköğretim okulunda öğrenim gören 283 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen problem kurma testi[PKT], problem çözme testi[PÇT] ve işlemsel beceri testi[İBT] uygulanmıştır. Ayrıca örneklemdeki 8 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırma nicel ve nitel tekniklerden oluşan karma bir yöntemin kullanıldığı tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programına girilerek öğrencilerin testlerde aldıkları puan ortalamaları ve testler arasındaki korelasyon hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerden elde edilen bulguların sonucunda öğrencilerin PKT'de aldıkları puanların ortalaması PÇT ve İBT'de aldıkları puanların ortalamasına göre çok düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin PKT ile PÇT'de ve PKT ile İBT'de aldıkları puanlar arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna karşın PÇT ile İBT'de aldıkları puanlar arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bulguların sonucunda PKT'de öğrencilerin sadece %11'nin problemleri doğru olarak kurduğu buna karşın %89'unun problemleri hatalı olarak kurduğu veya yanıtsız bıraktığı tespit edilmiştir. PÇT'de ise öğrencilerin sadece %41'inin problemleri doğru olarak çözdüğü buna karşın öğrencilerin yarıdan fazlasının problemleri ya yanıtsız bıraktığı ya da problemleri hatalı olarak çözdüğü görülmüştür. Ayrıca araştırmada, öğrencilerin kurdukları hatalı problemlerle ilgili yapılan görüşmede, öğrencilerin kesirleri anlamlandırmada zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler: Problem kurma, Problem çözme, İşlemsel beceriler, KesirlerAnahtar sözcükler: Problem kurma, Problem çözme, İşlemsel beceriler, Kesirler | |
dc.description.abstract | The goal of this study is to determine the sixth grade primary school students? verbal problem posing and problem solving skills for addition operation with fractions; and to see the possible errors done by students while posing and solving these problems. In addition, it is aimed whether there is a relation between problem posing, problem solving and operational skills about addition in fraction of sixth grade primary school students. For this purpose, in 2011-2012 education year, problem posing test [PPT], problem solving test [PST] and operational skill test [OST] have been applied by the researcher to 283 students educated in two primary schools in Palandöken, Erzurum. Also, a semi-structured interview has been made with 8 students in sample. This research is a descriptive search in survey model which is consist of qualitative and quantitative techniques. The correlation between tests and averages of students? point are calculated by entering the obtained quantitative data to SPSS package. The content and descriptive analysis methods are used for qualitative data analysis. As a result of obtained quantitative data, it is determined that the average of students? points in PPT is lower than the average of students? points in PST and OST. Also it is seen that there is a low level of correlation between student points taken from PPT; PST and PPT; OST. Whereas, it is concluded that there is a high level of correlation between the points for PST and OST. It is detemined from qualitative data that 11% of students form the problems correctly for PPT, whereas, 89% of students form the problems incorrectly or leave unanswered. For PST, it is seen that 41% of students solve the problems correctly whereas, more than half of students solve the problems incorrectly or leave unanswered. Also, in the research, it is determined during the interview made with students about incorrect problems posed by students that students have difficulties for meaning of fractions.Key words: Problem posing, Problem solving, Operational skills, Fractions.Key words: Problem posing, Problem solving, Operational skills, Fractions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama işlemine yönelik sözel problem kurma ve problem çözme becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of sixth grade primary school students? verbal problem posing and problem solving skills for addition operation with fractions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Verbal learning | |
dc.subject.ytm | Problem posing | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.identifier.yokid | 452129 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 325808 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |