The effect of Jigsaw technique on academic success of teacher candidates and the retention of learning in teaching sets and propositions
dc.contributor.advisor | Kaplan, Abdullah | |
dc.contributor.author | Demiral, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:16:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:16:29Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57028 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Soyut matematik dersinde yer alan Önermeler veKümeler konularının öğretimi sürecine katılan birinci sınıf öğrencilerinin akademikbaşarılarına işbirlikli öğrenme yönteminde kullanılan Jigsaw tekniği ile Gelenekselöğretim yönteminin etkisini tespit etmek ve deney ve kontrol gruplarındaki kalıcılıkdüzeylerini belirleyip, jigsaw tekniğiyle ilgili öğrencilerin görüşlerini almaktır.Çalıma grubunu, 2010-2011 akademik yılında Atatürk Üniversitesi KâzımKarabekir Eğitim Fakültesi ilköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. sınıflarınıngece (N=55) ve gündüz (N=61) şubelerinde öğrenim gören toplam 116 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kapsam geçerliği üç uzmanın görüşü alınaraktespit edilen ve madde güçlük indeksleri hesaplanan 20 soruluk bir başarı testikullanılmıştır. Bu başarı testini oluşturan sorular belirtke çizelgesi kullanılarakhazırlanmıştır. Araştırma deseni, deneysel araştırma modelleri içerisinde en çokkullanılan ?eşit olmayan kontrol grubu deseni? (nonequational control group design)dir. Elde edilen bulgulara göre jigsaw tekniğinin geleneksel yönteme göre akademikbaşarıyı artırmada ve öğrenilenlerin hatırda tutma becerileri üzerinde daha etkili olduğusonuçlarına varılmıştır. Öğrencilere uygulanan jigsaw görüş ölçeği sonucundaöğrencilerin bu tekniğe karşı olumlu tutum içinde oldukları gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Jigsaw tekniği, işbirlikli öğrenme yöntemi, akademik başarı | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to investigate the effect of Jigsaw technique, whichis used in cooperative learning method, and conventional instruction on academicachievement of the freshman students attending the process of instruction of thesubjects of sets and propositions included in pure mathematics. It is also aimed atdetermining the levels of retention of the experimental and control groups and takingthe opinions of the students about jigsaw technique.The sample of the study consists of 116 first-year students attending in day(N:61) and evening (N: 55) groups of the department of Elementary SchoolMathematics of Kazım Karabekir Faculty of Education, Ataturk University in 2010-2011 academic year. An achievement test of 20 questions as the data collectioninstrument, the content validity of which was determined by advices and approvals ofthree experts and its item difficulty indices were calculated is used. The questions ofthis achievement test were designed by using a table of specifications. The design of thestudy is the nonequational control group design which is the most widely used designamong the experimental research designs. According to these results, it was concludedthat the jigsaw technique was more effective in enhancing academic achievement in theunits of sets and propositions when compared to the conventional method. It is alsoobserved that after implementing the jigsaw opinion scale on students they developedsome positive manners against this technique.Keywords: Jigsaw technique, cooperative learning method, academic achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | The effect of Jigsaw technique on academic success of teacher candidates and the retention of learning in teaching sets and propositions | |
dc.title.alternative | Jigsaw tekniğinin kümeler ve önermeler konusunun öğretiminde öğretmen adaylarinin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Jigsaw technique | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 450968 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 325797 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |