Show simple item record

dc.contributor.advisorAltaş, Nurullah
dc.contributor.authorÇakmak, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:15:51Z
dc.date.available2020-12-03T15:15:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56998
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; adalet değerinin, ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarında nasıl yer aldığını ve öğretim süreçlerine nasıl aktarıldığını öğretmen kılavuz kitapları temele alınarak ortaya koymaktır. Araştırmamız dört bölümden oluşmaktadır: Giriş, Değerler Eğitimi, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Adalet Değeri, Sonuç ve Öneriler. Giriş bölümünde, adalet değerinin kuramsal çerçevesi, araştırmanın önemi, amacı ve yöntemi ortaya konulmuştur. Adalet değeri, literatürde taranmış adalet ile ilgili olarak kavram analizi yapılmıştır. Değerler eğitimi bölümünde, değer eğitiminde kullanılan yaklaşımlar açıklanmış, değerler eğitimi yaklaşımları kendi aralarında mukayeseli bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca değerler eğitimi yaklaşımları ile yapılandırmacı öğrenme kuramı karşılaştırılmış ve yaklaşımlar, yapılandırmacı öğrenme kuramına göre değerlendirilmiştir. İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde adalet değeri bölümünde, ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarındaki adalet değerinin öğretimi ile ilgili etkinlikler, yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Ayrıca bu bölümde ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında adalet değeri kavram çerçevesinde değerlendirilmiştir. Son bölümde ise yaptığımız çalışmada ulaştığımız sonuçlar ile bu sonuçlar çerçevesinde önerilerimiz sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Adalet, İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi, Değer, Değerler eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to put forth the justice value in how to get it involved in primary religious culture and moral knowledge education programs and how to get it transferred into teaching processes in terms of the teacher?s guide books. Our research consists of four parts, which are introduction, education of values, and the value of justice in primary religious culture and moral knowledge course, conclusion and recommendations. In the introduction, it has been put forth the theoretical framework of the justice value, the importance of research, the aim of research and the method of research. The conceptual analysis of the justice value has been made with the justice today known in literature. In values education department, approaches used in value education have been explained and these approaches have been examined in a comparative way. Also approaches to values education have been compared with constructivist learning theory, and approaches have been evaluated according to the constructivist learning theory. In the part of justice value in the primary religious culture and moral knowledge class, activities concerning with teaching of the justice value in course books and primary religious culture and moral knowledge teaching program have been evaluated within the framework of the approaches. Also in this part, primary religious culture and moral knowledge teaching program and the justice value in course books have been evaluated within the framework of the concept. In the last section, results achieved in our work and our proposals have been presented within the framework of these results.Keywords: Justice, Primary Religious Culture and Moral Knowledge, Value, Values Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde adalet değerinin öğretimi
dc.title.alternativeValue of justice education courses in primary culture of religion and ethics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligion-moral relation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmValues
dc.identifier.yokid465030
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331730
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess