6.sınıflarda kavram haritalarıyla dil bilgisi öğretiminin başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Sezen, Lütfi | |
dc.contributor.author | Polatcan, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:15:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:15:48Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56996 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kavram haritalarıyla dil bilgisi öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini değerlendirmektir. Uygulama için araştırmacı tarafından yapılandırmacı yaklaşıma ve dil bilgisi öğretimi ilkelerine uygun kavram haritaları hazırlanmıştır. Çalışmada; isimler, sıfatlar, hâl ekleri ve iyelik ekleri konuları örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada ?ön test ? son test kontrol gruplu deneysel desen? kullanılmıştır. Araştırma, Erzurum iline bağlı Pasinler İbrahim Hakkı Ortaokulunun iki farklı altıncı sınıf şubesinde (N: 40) yürütülmüştür. Şubelerden biri kontrol grubu (n: 20), diğeri ise deney grubu (n: 20) olarak rastgele belirlenmiştir. Dil bilgisi konuları kontrol grubundageleneksel öğretimle, deney grubunda ise kavram haritaları ile işlenmiştir. Uygulama onhafta sürmüştür. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Dil Bilgisi Başarı Testi ve Kavram Haritalarına İlişkin Görüş Belirleme Anketi ile toplanmıştır. Veriler SPSS 17 programında frekans, yüzde, Mann Whitney U, Kruskal Wallis, Wilcoxon analizleriyle değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda, kavram haritalarıyla dil bilgisi öğretiminin geleneksel öğretime göre başarıyı daha fazla artırdığı ve öğrencilerin yönteme karşı olumlu görüş belirttikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Dil bilgisi öğretimi, kavram, kavram haritaları | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to evaluate the effect of teaching grammar with concept maps on the 6th grade success. For application, concept maps were prepared by the researcher appropriate for constructivist approach and grammar teaching rules. In the research ?nauns, adjectives, state suplements, possessive suffixes? subjects were choser as a sample. In the research ?pr-etest and past-test experiment desiğn with control group? was used. The research is executed in the two different 6th gade (N: 40) in Ibrahim Hakkı Secondary School in Erzurum. One o these classes (n: 20) was defined as a control group and the other one (n: 20) was as an experiment group at random. In the control group grammar subject were lectured traditionally, but in experiment group they lectured with concept maps. Application lasted ten weeks. In the research data were gathered with Personal Information Form, Grammar Success Test and An Opinion Determination Questionnaire About Concept Maps. Data were evaluated with freguncy, percent and Mann Whitney U, Kruskal Wallis, Wilcoxon analysis.At the and of the research; instead of traditional teaching, teaching grammar with concept maps increased success much more and students positive approach towards the methods was reached.Key Words: Teaching grammar, concept, concept maps | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6.sınıflarda kavram haritalarıyla dil bilgisi öğretiminin başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | Effect on success of grammar teaching with concept maps in 6th grades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Mann-Whitney Test | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 464725 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331720 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |