Eğitim müziği dağarı oluşturmada klasik müzik eserlerinin armonik çözümlemeleri ve eşlik modelleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim müziği dağarı oluşturmada Klasik Batı müziği ve Çağdaş Türk müziği eserlerinin temalarından uyarlama okul şarkıları oluşturmayı ve bu şarkıları, eserlerin armonik analizlerine dayalı olarak piyano ile eşliklendirmeyi amaçlayan bu çalışma, genel tarama modelinde ve pragmatik bir çalışmadır. Araştırma grubunu İzmir Buca ilçesine bağlı dört ortaokulun 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında ve 2016-2017 öğretim yılında öğrenimine devam etmekte olan 390 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak üçlü likert tipindeki Beğeni Formu kullanılmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda seçilen 25 eser, araştırma grubuna dinletilmiş ve en çok beğeni alan 10 eser seçilmiştir. Seçilen bu 10 eserin temalarının bulunduğu bölümlerin armonik ve biçimsel çözümlemeleri yapılmış, bu çözümlemeler doğrultusunda temalara söz yazılarak uyarlama şarkılar ve piyano eşlikleri oluşturulmuştur. Çalışmanın, sanat değeri yüksek, evrensel müzik örneklerinin, eğitim müziği dağarına piyano eşlikli uyarlama şarkılar olarak aktarılması ve eser çözümleme basamakları ile müzik öğretmenlerine ve müzik öğretmeni adaylarına kılavuzluk etmesi bakımından önem taşıdığı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Müziği Dağarı, Uyarlama Şarkılar, Eşlikleme The aim of this study is to create school songs from the themes of Classical Music pieces and to write piano accompaniment based on the harmonic and formal analysis of these pieces. This study is in survey model and a pragmatic research. The research group consisted of 390 students attending the 5th , 6th , 7th and 8th grades of four secondary schools in Buca district of Izmir, in the 2016-2017 academic year. The rating scale which is in the three-point likert type was used as the data collection tool. 25 classical pieces selected according to expert opinions were listened to the research group and 10 most appreciated pieces were determined. Harmonic and formal analyses of themes of these selected pieces were made and adapted songs and piano accompaniments were created in accordance with these analyses. It is thought that the study is important in terms of transferring high-quality and universal musical pieces to educational music repertoire as adapted songs with piano accompaniments and guiding music teacher and prospective music teachers explaining the analysis steps. Keywords: Educational Music Repertoire, Adapted Songs, Piano Accompaniment
Collections