Show simple item record

dc.contributor.advisorBilen, Sermin
dc.contributor.authorŞimşek, Peyruze Rana
dc.date.accessioned2021-05-05T08:48:31Z
dc.date.available2021-05-05T08:48:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569888
dc.description.abstractEğitim müziği dağarı oluşturmada Klasik Batı müziği ve Çağdaş Türk müziği eserlerinin temalarından uyarlama okul şarkıları oluşturmayı ve bu şarkıları, eserlerin armonik analizlerine dayalı olarak piyano ile eşliklendirmeyi amaçlayan bu çalışma, genel tarama modelinde ve pragmatik bir çalışmadır. Araştırma grubunu İzmir Buca ilçesine bağlı dört ortaokulun 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında ve 2016-2017 öğretim yılında öğrenimine devam etmekte olan 390 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak üçlü likert tipindeki Beğeni Formu kullanılmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda seçilen 25 eser, araştırma grubuna dinletilmiş ve en çok beğeni alan 10 eser seçilmiştir. Seçilen bu 10 eserin temalarının bulunduğu bölümlerin armonik ve biçimsel çözümlemeleri yapılmış, bu çözümlemeler doğrultusunda temalara söz yazılarak uyarlama şarkılar ve piyano eşlikleri oluşturulmuştur. Çalışmanın, sanat değeri yüksek, evrensel müzik örneklerinin, eğitim müziği dağarına piyano eşlikli uyarlama şarkılar olarak aktarılması ve eser çözümleme basamakları ile müzik öğretmenlerine ve müzik öğretmeni adaylarına kılavuzluk etmesi bakımından önem taşıdığı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Müziği Dağarı, Uyarlama Şarkılar, Eşlikleme
dc.description.abstractThe aim of this study is to create school songs from the themes of Classical Music pieces and to write piano accompaniment based on the harmonic and formal analysis of these pieces. This study is in survey model and a pragmatic research. The research group consisted of 390 students attending the 5th , 6th , 7th and 8th grades of four secondary schools in Buca district of Izmir, in the 2016-2017 academic year. The rating scale which is in the three-point likert type was used as the data collection tool. 25 classical pieces selected according to expert opinions were listened to the research group and 10 most appreciated pieces were determined. Harmonic and formal analyses of themes of these selected pieces were made and adapted songs and piano accompaniments were created in accordance with these analyses. It is thought that the study is important in terms of transferring high-quality and universal musical pieces to educational music repertoire as adapted songs with piano accompaniments and guiding music teacher and prospective music teachers explaining the analysis steps. Keywords: Educational Music Repertoire, Adapted Songs, Piano Accompanimenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim müziği dağarı oluşturmada klasik müzik eserlerinin armonik çözümlemeleri ve eşlik modelleri
dc.title.alternativeHarmonic analysis of classical music pieces and accompaniment models on creating educational music repertoire
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-04-26
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmClassical music
dc.subject.ytmHarmony
dc.subject.ytmHarmonization
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmPlaying with accompaniment
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10278711
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572638
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess