Awareness of high school learners of learner autonomy
dc.contributor.advisor | Akalın, Suna | |
dc.contributor.author | Olur, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:14:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:14:41Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56942 | |
dc.description.abstract | Öğrenen özerkliği, dil öğreniminde son zamanların en çok tartışılan ve üzerinde çalışılan konularından biridir. Bu çalışma, herhangi bir müdahale ya da rehberlik edilmeden sınıf ve cinsiyet faktörleri göz önünde bulundurularak Türkiye?deki dil öğrenen lise öğrencilerinin özerklik konusundaki farkındalıklarına dair düşünceleri konusunda bilgi toplamayı amaçlamıştır. Çalışma, liselerdeki mevcut dil öğrenme durumları konusunda öğrenen özerkliği açısından fikir sahibi olmada, müfredat düzenleyicilere ve öğretmenlere öğrenenlerin öğrenmedeki durumlarını göz önünde bulundurarak programları ve dersleri şekillendirmede yardımcı olabilir ya da dil öğrenmede öğrenen özerkliğini desteklemeyi amaçlayan çalışmalara rehberlik edebilir.Çalışma, Afyonkarahisar Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim gören 98 dil öğrenen lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama işlemi beşli Likert ölçeğine göre düzenlenmiş bir anket ve açık uçlu bir bölüm aracılığıyla tamamlanmıştır. Anket, öğrenen rolleri, özerk öğrenen anketi (ALQ), sorumluluklar ve dil öğrenme nedenleri üzerine yoğunlaşmıştır.Veri analizleri sonuçları, genel olarak katılımcıların özerkliği kabul ettiğini göstermiştir. Dil sınıfları ve diğer sınıflar karşılaştırıldığında, diğer sınıf öğrencileri bazen özerk olmayı düşünürken, dil sınıfı öğrencilerinin çoğunlukla özerk olmayı düşündükleri görülmüştür. Cinsiyet değişkeni ele alındığında cinsiyetin dil öğrenme nedenleri dışında etkili bir faktör olmadığı görülmüştür; dil öğrenme nedenleri boyutunda kız öğrenciler erkek öğrencilerden daha istekli bulunmuştur. Son olarak sınıf değişkeni sonuçları, dil öğrencilerinin diğer öğrencilerden daha özerk olmayı düşündüklerini ortaya çıkarmıştır. Kısaca, öğrencilerin bir rehber eşliğinde özerk olmaya açık oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğrenen Özerkliği, Özerklik, Özyönetimli Öğrenme | |
dc.description.abstract | Learner autonomy is one of the most disputed and studied recent concepts in language learning. The study aims to gather information about Turkish high school language learners? thoughts of their awareness level of autonomy considering their classes and genders without any intervention or guidance. To have an idea about the recent language learning situations in high schools from the learner autonomy perspective may help curriculum planners and teachers shape the programmes and courses considering learners? position in learning or it may guide any study which aims to promote learner autonomy in language learning.The study was conducted with the participation of 98 high school language learners studying at Afyonkarahisar Anatolian High School. Data collection procedure was completed through a questionnaire arranged with a five point Likert- scale and an open ended part. The questionnaire is composed of learner roles, autonomy learner, responsibilities and language learning reasons sections. The results of the data analysis revealed that participants accept being autonomous in general. When the language classes and other classes were compared, it was concluded that while learners who are not language class students think they are sometimes autonomous, language class students think that they are often autonomous. When the gender variable examined, it was seen that it did not create an appreciable difference in any of the dimensions apart from language learning reasons; female students are more willing to be autonomous than male students. Finally, class variable results indicated that language class students think to be more autonomous than others. Shortly, it was seen that the learners are open to be autonomous under a guidance.Key Words: Learner Autonomy, Autonomy, Self-Directed Learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Awareness of high school learners of learner autonomy | |
dc.title.alternative | Lise öğrenclerinin öğrenen özerkliği konusundaki farkındalıkları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.identifier.yokid | 10005901 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331707 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |