Hanon metodundaki 1 numaralı egzersizin bağlamaya uyarlanması
dc.contributor.advisor | Şengül, Cengiz | |
dc.contributor.author | İnanici, Murat Kamil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:14:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:14:27Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56931 | |
dc.description.abstract | Bağlamada üç tel kullanım tekniği ile ilgili, gelenekten gelen uygulamalardan yararlanmanın yanı sıra, günümüzde yeni yaklaşım ve düşünceler ileri sürülmektedir. Bağlama seslendirme tekniğindeki gelişmeler içerisinde tel geçişlerinin belirli bir sistematiğe göre yapılması, doğru parmakların kullanımı ve tel geçişlerinde tezene yönlerinin sistemli bir şeklide oluşturulmasına yönelik öne sürülen düşünce ve yaklaşımlar, doğruya ve güzele yaklaşma amacını taşımaktadır. Araştırma betimsel (survey) bir araştırmadır. Araştırmanın yürütülmesinde genel tarama modeli kullanılmış, veri toplama sürecinde alan yazın taraması yapılmıştır. Bu süreç içerisinde bağlama eğitiminde kullanılan metotlar incelenmiş, uzman görüşleri için ise (yapılanmış) sözlü görüşme (mülâkat) tekniklerine başvurulmuştur.Bu araştırmanın evreni; mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda yer alan çalgı eğitimi, örneklemi ise; yine aynı kurumlarda yer alan bağlama çalgı eğitimi alanı oluşturmaktadır. Bu araştırmada, piyano öğretiminde kullanılan ?Hanon Altmış Alıştırmada Virtüöz Piyanist? isimli alıştırma kitabındaki bir numaralı alıştırmanın çıkıcı sekvenslerdeki 1.ölçüsü ve inici sekvenslerdeki1.ölçüsünün bağlamaya uyarlanarak, bağlamada üç tel gurubundaki (la-re-sol akort düzeninde) değişik seslendirme biçimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. İnceleme sonucunda tel geçişlerinde kullanılan seslerin sırayla artırılıp, azaltılarak kırküç çıkıcı biçim, kırküç da inici biçim olmak üzere toplam seksenaltı değişik seslendirme biçimi saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | About using the technique of three wires on the bağlama, in addition to traditional applications, new approach esandideas are put forward today. In the development of bağlama vocalization technique, making the transitions of the wires as a defitine systematic, correctuse of the fingers ,thougtht sand approaches about making plectrum direction in a systematic way for wire transition saims to get closer to truth and beauty.The survey is a descriptive survey. In this reaserch general screening mode lwas used and while collecting data literature search was done. In this process, methods used in bağlama education were examined, for expert opinion referenced to the interview technique.The population of this research is the Music aleducation in professionalmusicteachinginstitutions, thesampling is the bağlama instrumenteducation in thesameinstitutions.In this research the book used in piano teaching ?Hanon, The Virtuoso Pianist in Sixty Exercise? was used. In this book, in the Number one exercise, the first rhythm of upsequence sand the first rhythm of down sequences was adopted to bağlama and it is aimed to examine different vocalization forms of three wire group (la-re-sol chord system) of bağlama. As a result of there view by increasing and decreasing orderly the voices used in wire transitions, forty-three up forms, fortythree down forms, totally eighty-six different vocalization forms were determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Hanon metodundaki 1 numaralı egzersizin bağlamaya uyarlanması | |
dc.title.alternative | Adapting 1 st number exercise of Hanon to bağlama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10012588 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345300 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |