Show simple item record

dc.contributor.advisorUlaş, Abdulhak Halim
dc.contributor.authorKöseoğlu, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-03T15:13:56Z
dc.date.available2020-12-03T15:13:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56907
dc.description.abstractBu araştırmayla, ilkokul 4. sınıflarda drama etkinliklerinin, öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerileri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bu amaca uygun olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır.Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Diyarbakır iline bağlı Ergani ilçesindeki bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu bu okuldaki 4/C (27 kişi) ve 4/D (27 kişi) sınıfları oluşturmaktadır. 4/C sınıfı kontrol grubu, 4/D sınıf ise deney grubu(drama etkinliklerinin uygulandığı sınıf) olarak belirlenmiştir. Deney grubuna 8 hafta boyunca drama etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir drama etkinliği uygulanmamıştır.Öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerilerini ölçmek üzere; Karakaş (1999) tarafından geliştirilen Karar Verme Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (KVBDÖ) ile Serin, Bulut-Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE) kullanılmıştır. Ölçekler için güvenirlilik çalışmaları yapılmış olup; KVBDÖ için alfa güvenirlik katsayısı ,70 ve ÇPÇE için ise ,88 olarak bulunmuştur. Ölçeklerle elde edilen verilerin analizi için SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırmada, ölçeklerin (KVBDÖ ve ÇPÇE) ön test ve son test dağılımının normalliğine ilişkin Shapiro-Wilk Testi uygulanmıştır. Gruplarının ön test puanları arasındaki farkı incelemek amacıyla bağımsız gruplar için t-testi, ön test ve son test puanları arasındaki farkı incelemek amacıyla bağımlı gruplar t-testi ve grupların son test puanları arasındaki farkı incelemek amacıyla da kovaryans analizi (ANCOVA ) kullanılmıştır. Bulgular tablo şeklinde sunularak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının KVBDÖ' den elde ettikleri (ön test- son test) puanlar arasında alt boyutlar da dahil olmak üzere anlamlı bir fark bulunamamıştır. Benzer şekilde deney ve kontrol gruplarının ÇPÇE' den elde ettikleri (ön test-son test) puanlar arasında da anlamlı bir fark bulunamamıştır. Böylece yapılan drama etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir değişikliğe yol açmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Drama etkinlikleri, problem çözme, karar verme, beceri,
dc.description.abstractWith this research, it has been aimed to be set the effects on students' troubleshooting and decision making skills by teaching with drama activities at primary school fourth grades. Appropriate to this aim in the research, controlled group pretest and posttest experimental research design has been used. The research has been performed in a primary school in Ergani country bound to Diyarbakır city in 2013-2014 academic years. The research's sampling has been formed by 4/C (twenty-seven students) and 4/D (twenty-seven students) classes at this school. It has been determined that 4/C class is a control group and 4/D is an experiment group (drama activities were put into practice in this class). Drama activities have been put into practice to the experiment group during eight weeks. As for control group, no drama activities have been applied. To measure troubleshooting and decision making skills of students, Decision Making Skills Rating Scale (KVBDÖ) developed by Karakaş (1999) and Children's Problem Solving Inventory (CPÇE) developed by Serin, Serin-Bulut and Saygılı (2010) have been used. Reliability studies have been done for the scales and .70 has been found for KVBDÖ alpha reliability coefficient and as for ÇPÇE, .88 has been found. Data obtained with scales has been analyzed SPSS 21.0 package program. Parametric tests have been utilized to analyze the data. In the research, Shapiro-Wilk test has been applied related to normality of (KVBDÖ and ÇPÇE) pre-test's and post-test's distribution scales. In order to examine difference between the groups pretest scores, t-test has been used for independent groups. In order to examine difference between pretest and last test scores, addicted group t-test has been used. Also covariance analyzing (ANCOVA) has been used to examine post test scores of the groups. Findings have been interpreted by presenting a table.At the end of the research, no significant difference has been found between also included bottom dimension control and experiment groups' scores obtained from KVBDÖ (pretest and posttest). Similar to before, no significant difference has been found between control group and experiment groups' scores obtained from ÇPÇE (pretest and posttest). So it has been determined that applied drama activities haven't caused statically significant difference students' troubleshooting and decision making skills. KEY WORDS: Drama activities, Troubleshooting, Decision making, Skill.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıflarda drama etkinlikleriyle işlenen derslerin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the effects of students troubleshooting and decision making skills by teaching with drama activities at primary school fourth grades
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmDrama
dc.identifier.yokid10048100
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381614
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess