Using inductive or deductive methods in teaching grammar to adult learners of English
dc.contributor.advisor | Konca, Mustafa Yavuz | |
dc.contributor.author | Şik, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:12:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:12:26Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56834 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, yetişkin öğrencilere dilbilgisi öğretiminde tümdengelim ve tümevarım yollarının akademik başarıdaki verimliliğini ve öğrenci ve öğretmenlerin bu iki yöntem hakkındaki algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Çalışmadaki uygulama nicel araştırma yöntemleri kullanılarak yürütülmüştür. Erzincan Üniversitesinin farklı bölümlerinden 190 öğrenci ve farklı eğitim kurumlarında çalışan 10 öğretim elemanı bu çalışmanın katılımcıları olmuştur. İlk olarak, A1 seviyesindeki öğrenciler `tümdengelim` ve `tümevarım` grupları olarak ikiye ayrılmıştır. Daha sonra öğrencilerin konularla ilgili geçmiş bilgilerinin etkisini ortadan kaldırmak için `Present Continuous Tense, Comparative and Superlative Form of Adjectives, Future Tense, and Past Simple Tense` konularını içeren bir ön test uygulanmıştır. Daha sonra dört hafta boyunca bu gruplara tümdengelim ve tümevarım yöntemleriyle dilbilgisi konuları öğretilmiştir. Dört haftalık eğitimin sonunda bir son test uygulanmıştır. Sonuçlar, `Deney Grubu Sonuçları` ve `Kontrol Grubu Sonuçları` olarak iki kısımda analiz edilmiştir.Son testten sonra da hem öğrencilerin hem öğretmenlerin görüşlerini almak için dönüt anketleri uygulanmıştır. Çalışmanın temelini testlerden ve anketlerden elde edilen sonuçlar oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucu öğrencilerin akademik başarılarında tümdengelim yönteminin tümevarım yönteminden daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma, dilbilgisini tümdengelim yöntemiyle öğrenirken öğrencilerin kendilerini daha rahat hissettiklerini göstermiştir. Çalışmanın bir başka ana bulgusu ise öğretim elemanlarının tümdengelim yöntemiyle dilbilgisi öğretmede kendilerini daha iyi hissettikleri olgusudur. Bu bulgular yetişkinlere dilbilgisi öğretiminde öğretim elemanlarının öğrencilerinin ihtiyaçlarınıgöz önünde bulundurması gerektiğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Yetişkin öğrenciler, Tümdengelim Yöntemi, Tümevarım Yöntemi, Dilbilgisi Öğretimi | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effectiveness of both deductive and inductive grammar teaching to adult learners of English and the perceptions of lecturers and adult learners about these two ways. The study was based on quantitative research design. 190 university students from various departments at Erzincan University and 10 English lecturers from different educational institutions were the participants of the study. At first, A1 level students were divided into two groups as `inductive` group and `deductive` group. Then a pre test including the grammar topics of `Present Continuous Tense, Comparative Forms of Adjectives and Superlative Form of Adjectives, Future Tense, and Past Simple Tense` was applied to the students to eliminate the effects of previous knowledge about the topics. After that, the grammar topics were taught inductively and deductively to the groups for four weeks. At the end of instruction, a post-test was carried out. The results were analyzed in two parts: `Experimental Group Results` and `Control Group Results`. After the post test, a feedback questionnaire about the perceptions of both the lecturers and the students was implemented. The data obtained through the tests and the questionnaires was the basis of the study. The results of the study revealed that deductive grammar teaching was slightly more effective than inductive grammar teaching considering the academical success of the students. This study shows that adult learners feel more relaxed while learning grammar deductively. Another main finding of the study is that lecturers feel better when they teach grammar deductively. These findings suggest that teaching deductively would be a more preferred way by language instructors.Key Words: Adult Learners, Deductive Teaching, Inductive Teaching, Grammar Teaching | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Using inductive or deductive methods in teaching grammar to adult learners of English | |
dc.title.alternative | Yetişkinlere İngilizce dilbilgisi öğretiminde tümdengelim ve tümevarım yöntemlerinin kullanılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Deduction | |
dc.subject.ytm | Induction | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.identifier.yokid | 10058802 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381632 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |