A study of questionable effect of teachers` corrective feedback on university English students` compositions
dc.contributor.advisor | Yağız, Oktay | |
dc.contributor.author | Alizadeh Salteh, Maghsoud | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:12:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:12:24Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56833 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin üniversite öğrencilerinin yazılarına ilişkin yazdıkları yorum ve dönütlerin yararsızlığını ortaya koymaktır. Bu amaçla konu ile ilgili yazın etraflıca incelenmiştir. Mevcut çalışma şu üç soruyu irdelemeye ve araştırmaya çalışmaktadır: 1) Öğrenciler yazılı taslaklarını öğretmenlerinin dönüt ve yorumlarına cevaben gerçekten tekrar gözden geçirip düzeltirler mi? 2) Öğretmenler öğrencilerin hatalı ve kendine özgü ifadeleri ile yazılmış yazılı ödevlerini okurken onların fikirlerini gerçekten okurlar mı? Ve 3) Dönüt verirken vurgulanması gereken dil alanlarına yönelik öğretmen ve öğrenci tercihleri arasında bir uyumsuzluk var mıdır?Bu çalışma Batı İran Eyaleti'nin güney bölgesindeki Azad ve Payam Noor üniversitelerinden üniversite İngilizce öğretmenleri ve İngilizce bölümü öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma projesi Nitel Çalışma I ve Nitel Çalışma II diye isimlendirilmiş iki nitel ve bir nicel çalışmadan oluşmaktadır. Nitel Çalışma I ve Nitel Çalışma II çalışmalarında başlıca veri kaynağı öğrencilerin yazıları (yazma ödevleri) ile bununla birlikte nicel çalışmada başlıca bilgi kaynağı anketlerin uygulanması aracılığı ile elde edilmiştir. Üç çalışmanın tamamında da elde edilen verilerin geçerliliğini ve triyangulasyonu sağlamak adına, bazı çevresel ve ikincil verilerin farklı veri toplama araçları ile toplanmış başlıca veri kaynağına eklendiğine değinmek yerinde olacaktır. Nitel Çalışma I öğretmenlerin yorum ve dönütlerinin öğrencilerin yazım kalitelerinin iyileştirilmesi üzerindeki etkisini araştırmıştır. Nitel çalışma üniversite İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerinin anlatmaya çalıştıklarını onların kavramsal ve yapısal olarak bozuk ve anormal olan ifadelerinden tahmin etme ve ortaya çıkarma kabiliyetlerini ölçmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Nicel çalışma ile ise öğretmenlerle öğrencilerin dönüt verirken üzerinde durulması gereken dil özelliklerine yönelik tercihler açısından bir uyuşmazlık olup olmadığının araştırılması hedeflenmiştir.Öğretmenlerin yorumlarının ve öğrencilerin metindeki değişikliklerinin Nitel Çalışma I'in analizi için sınıflandırılmasında Faigley ve Witte'in sınıflandırma sistemi kullanılmıştır. Nitel Çalışma II için Khalil'den alınan analojinin kullanılması ile oluşturulan sınıflandırma sistemi kullanılmıştır. Sürec, öğretmenlerin öğrencilerin anlatmaya çalıştıklarını anlaşılmaz ifadelerden doğru şekilde tahmin edip edemedikleri hakkında yargıya varmak için öğretmenlerin olası yeniden oluşturmalarının güvenilir yeni oluşturmalarla karşılaştırılmasına yönelik bir sınıflandırma sisteminden yararlanma şeklinde gerçekleşmiştir. Nicel çalışma için, katılımcılardan toplanan tüm veriler istatistiksel analiz için SPSS'e yüklenmiştir. Anketlerdeki maddelerin özelliğine bağlı olarak, SPSS çok yönlü veriler sunmuştur. Sonuçlar öğretmenlerin yorum ve dönütlerinin büyük bir çoğunlukla öğrencilerin kağıtlarındaki lokal sorunlara yönelik olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç bu olunca öğrenciler de yazıyı gözden geçirirken yüzeysel özelliklere aşırı özen göstermişlerdir. Revizyonda hiçbir bölüme dilbilgisi, noktalama, yazım ve sözcük seçimindeki yüzeysel hataları azaltmayı-yok etmeyi amaçlayan düzenleme veya yazıyı kontrol edip düzeltmeden daha çok yer vermiş gözükmemektedirler. Mekanik hataları düzeltme şeklindeki gözden geçirme düşünceleri öğretmenlerinin çoğunlukla bu düşük öneme sahip alanlara yoğunlaşan veya değinen yorumları ve bu yüzeysel sorunların düzeltilmesinin notlarına katkı sağlaması ve düzelmelerle sonuçlanması yönündeki deneyimlerinden yararlanmaları ile de pekiştirilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin öğrencilerin hatalı cümlelerinde saklı niyetlerini yeniden ifadeleri veya yorumlarının her zaman hatasız olmadığı ve dolayısıyla güvenilir olmadığı gerçeğinin de bir göstergesidir. Öğretmenlerin öğrencilerin kendine özgü ifadelerindeki anlamları anlamaya çalışmak yerine kendi algılamış oldukları öznel yorumlarını dayatıyor olmaları da olasılık dışı değildir. Bunun yanı sıra, sonuçlar öğretmenlerin değerlendirme yaparken göz önünde bulundurulması gereken dil özelliklerine ilişkin tutum ve tercihleri ile öğrencilerinkiler arasında bir uyumsuzluğun varlığını da göstermiştir.Diğer sonuç ve çıkarımlar da araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to cast doubt on the usefulness of comments and feedback written by teachers on university students' write-ups. To this end, the literature pertinent to the topic was reviewed thoroughly. The current study attempts to address and explore three questions as follows: 1) Do the students actually revise their written drafts in response to the teachers' feedback or comments? 2) Do the teachers actually read the minds of students while reading students' written documents in their erroneous and idiosyncratic utterances? And 3) Is there any misfit between teachers preference for areas of language that should be stressed while giving feedback and that of students'?This study was conducted with the participation university English instructors and English majors from Azad and Payam -e- Noor Universities in the northern part of West Azarbayjan Province, Iran. This research project is composed of two qualitative studies labeled as qualitative study I and qualitative study II and one quantitative study. In qualitative studies I and II the leading source of data was obtained via students' write-ups, but in quantitative study, the major source of information was obtained by means of administering questionnaires. It is worth noting that in all of three studies for the sake of validating and triangulating obtained data, some peripheral and secondary dataaccompanied the major source of data gathered through different data collecting instruments. The qualitative study I investigated and explored the impact of teachers' comments and feedback on the amelioration of students' writing quality. This qualitative study aims to gauge or reckon university English language teachers' ability in guessing and unearthing the students' intended meaning from conceptually and structurally impaired and deviant utterances.The quantitative study was intended to explore whether there exists any incongruity between teachers' preference for features of language to be emphasized while giving feedback and that of students'. Faigley and Witte's categorization system was used to classify teachers' comments and students' textual changes for the analysis of qualitative study I. For the qualitative study II categorization system is devised by analogy from Khalil's. The procedure is by utilizing a classification system to map teachers' plausible reconstructions against authoritative reconstructions to pass judgments whether teachers can correctly guess students meaning from unintelligible utterances. For quantitative study, all the information obtained from the participants is fed into the SPSS for statistical analysis. Based on the nature of items in the questionnaires, SPSS yielded miscellaneous sort of data. The results revealed that teachers' comments and feedback overwhelmingly addressed local issues in the students' papers. The result being that students paid inordinate attention to surface features in revision. They did not seem to ascribe to revision any part more than tidying-up or copy-editing, aimed at eliminating surface errors in grammar, punctuation, spelling, and diction. Their idea of revision as correcting mechanical errors is also strengthened by the teachers' comments mainly by focusing on or addressing these low level concerns and by drawing on their experience that fixing these superficial issues counts or always leads to improvements in their grade. The research results are also indicative of the fact that teachers' reconstruction or interpretation of learners' intent enclosed in the erroneous utterances are not always free from errors and hence unreliable. It is not unlikely that teachers may impose their self - perceived subjective interpretations in lieu of actually discovering learners' intentions in idiosyncratic utterances. Besides, the results showed that there is a mismatch between teachers' attitudes and preferences as to features of language to be emphasized while commenting and those of students'. Further results and implications are discussed. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A study of questionable effect of teachers` corrective feedback on university English students` compositions | |
dc.title.alternative | Öğretmenlerin üniversite öğrencilerinin kompozisyonlarına yönelik düzeltici dönütlerinin etkisizliği üzerine bir çalışma | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Composition | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Writing classes | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10050611 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 366547 | |
dc.description.pages | 254 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |