Show simple item record

dc.contributor.advisorGücüyeter, Bahadır
dc.contributor.authorKaradoğan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:12:12Z
dc.date.available2020-12-03T15:12:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56823
dc.description.abstractÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİTÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLARIN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYİAhmet KARADOĞAN2014, 143 SayfaEğitim sisteminde meydana gelen değişiklikler öğretmen yetiştirmede standartların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Ortaya çıkan bu standartların karşılanması amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı Tarafından özel alan yeterlikleri tespit edilmiş bu çerçevede Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Özel Alan Yeterlikleri belirlenmiştir. Türk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren eğitim fakültelerinde ortak paydada belirlenmiş bir paket program uygulanmadığı için özel alan yeterlikleri ile Türk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren bölümlerde okutulan derslerin uygunluğunu araştırma zarureti ortaya çıkmıştır.Çalışmamızda Türk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren bölümlerin müfredatları karşılaştırılarak müfredatların özel alan yeterliklerine uygunluğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmamızda ders bilgi paketlerine ve ders içeriklerine erişilebilen 7 üniversitenin müfredatlarında yer alan her bir ders ayrı ayrı ele alınarak özel alan yeterliklerinin alt alanlarını karşılayabilecek dersler belirlenmeye çalışılmıştır. Özel alan yeterliklerinden A, B, C, D alanları incelenmiştir. İncelenen bu alanlar ders bilgi paketlerine ve ders içeriklerine erişilebilen Atatürk Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Yedi Tepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği bölümlerinin müfredatlarıyla karşılaştırılmış ve derslerin karşılayabileceği alt alanlar belirlenmeye çalışılmıştır. Her bir üniversitenin müfredatı ayrı ayrı ele alınmış ve dersler tablo haline getirilerek karşılayabileceği alanlar belirlenmiştir. Bu belirleme sırasında üniversitelerin ders bilgi paketleri ve ders bilgi paketlerindeki ders içerikleri esas alınmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre müfredatlar arasında birliğin olmadığı belirlenmiştir. Derslerin çeşitliliği de çalışmamızda belirtilmiştir. Ayrıca derslerin belirlenen özel alan yeterliklerinin A ve B alanlarını karşılamada yeterli olduğu, C ve D alanlarını karşılamada yetersiz kaldığı gözlenmiştir. Yine bu çalışma bulgularına göre belirlenen özel alan yeterliklerinde Türk dili ve edebiyatı öğretmeninde olması gereken niteliklerin bazılarına yer verilmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Türk dili ve edebiyatı öğretmeni özel alan yeterlikleri, öğretmen eğitimi, özel alan yeterlikleri.
dc.description.abstractABSTRACTPOST GRADUATE THESISMEETİNG LEVEL OF THE CURRİCULUMS OF THE DEPARTMENTS THAT EDUCATE TURKİSH LENGUAGE AND LİTERATURE TEACHERS FOR THE MAJOR REQUİREMENTS OF TURKİSH LENGUAGE AND LİTERATURE TEACHER Ahmet KARADOĞANAdvisor Asst. Prof. Dr. Bahadır GÜCÜYETER2014, 143 PagesThe changes that have occurred in education system have caused standards to arise in educating teachers. With a purpose of meeting these standards, the Professional competency content has been determined by the National Ministry of Education. Within this scope, the professional competency criteria for Turkish Language and Literature Teaching have been established. Since there is no previously determined package programme applied in education faculties educating Turkish Language and Literature teachers, the necessity to investigate the relevancy of professional competency content with the subjects taught at the departments where Turkish language and literature teachers are educated has arisen. In this study, the curriculums of the departments educating Turkish language and literature teachers were compared and the relevancy of these curriculums with professional competency content was attempted be detected. The curriculums of 7 universities determined within this study were reached through subject data packages. Reviewing each subject in the curriculums separately, the ones which may meet sub-fields of professional competency content were tried to be determined. Of the professional competency fields, the A, B, C, D fields were reviewed. After the review, these fields were compared with the curriculums of the Turkish language and literature departments of Atatürk University, Başkent University, Dokuz Eylül University, Gazi University, Marmara University, Necmettin Erbakan University, Yedi Tepe University and the sub fields that these subjects could meet were attempted to be determined. The curriculum of each university was handled separately. Making a table of the subjects, the sub fields were identified. This identification process was based on subject data packages and the content in them. According to the results obtained from the research, it was detected that there is no unity between the curriculums. The diversity of the subjects was also included in this study. Moreover, it was observed that the subjects are sufficient in meeting only the A and B fields of the professional competency content that was identified but not sufficient in meeting the C and D fields. In addition, it was seen in the light of the results of this study that some of the qualifications that a Turkish language and literature teacher should have were not included within the professional competency content.Keywords: The professional competency content for Turkish language and literature teachers, teacher training, the professional competency content.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren bölümlerin müfredatlarının Türk dili ve edebiyatı öğretmeni özel alan yeterliklerini karşılama düzeyi
dc.title.alternativeMeeting level of the curriculums of the departments that educate Turkish lenguage and literature teachers for the major requirements of Turkish lenguage and literature teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish language and literature
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrivate sphere
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10025685
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366629
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess