dc.contributor.advisor | Kurşun, Engin | |
dc.contributor.author | Demir, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:11:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:11:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56802 | |
dc.description.abstract | Programlama ile ilk karşılaşan acemi kullanıcılar programlamanın soyut yapısından, mantığının zorluğundan, olumsuz algılarından ve kaygısından dolayı zorluk çekmektedirler. Bu çalışmada, programlama öğretiminin önündeki zorlukların aşılmasına yönelik olarak, programlama öğretiminde eğitsel programlama dilinin derse entegrasyonunun, öğrencilerin akademik başarısına, performansına ve bilgisayar programlamaya yönelik kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Deneysel yöntemlerden kontrol grupsuz ön-test son-test deney deseninin kullanıldığı çalışma, üç deney grubu ile yürütülmüştür. Birinci grupta eğitsel programlama dili, dersin uygulama kısmına, ikinci grupta teori kısmına, üçüncü grupta ise hem teori hem de uygulama kısmına entegre edilerek gruplar oluşturulmuştur. Rastgele örneklem yöntemi ile oluşturulan gruplar 61 erkek ve 26 kız olmak üzere 87 öğrenciden oluşmaktadır. Akademik başarının değerlendirilmesinde iki yöntem kullanılmıştır. İlki, ön bilgiyi ölçmeye yönelik olarak ön-test ve uygulama sonrası başarı değişimini saptamaya yönelik son-test, ikincisi ise, uygulama süreci içerisinde başarının değişimini belirlemeye yönelik yapılan beş adet performans testinden oluşmaktadır. Ayrıca grupların bilgisayar programlama kaygılarını ölçmeye yönelik Cheung vd. (1990) tarafından geliştirilen ölçek, araştırmacı tarafından geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılarak Türkçeye uyarlanmış ve ön-test, son-test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin başarıları arasındaki ilişkiyi ve programlamaya yönelik kaygılarını belirlemek için varyans ve kovaryans analizlerinden, ders içi performanslarını belirlemek için ise Kruskal-Wallis test analizlerinin sonuçlarından yararlanılmıştır.Çalışma sonucunda grupların akademik başarı puanları incelendiğinde, eğitsel programlama dilinin derse entegrasyon şeklinin, bilişsel ve üst düzey bilişsel beceri puanları açısından, teori entegre ve uygulama entegre grupları ile hem teori hem de uygulama entegre grubu arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Bu anlamlı farklılığın hem teori hem de uygulama entegre grup lehine oluştuğu tespit edilmiştir. Alt düzey bilişsel beceri puanları açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farklılığın oluşmadığı görülmektedir. Performans açısından bakıldığında, ilk dört performans testinde eğitsel programlama dilinin teoriye entegre edildiği grup ile hem teori hem de uygulamaya entegre edildiği grup arasında anlamlı bir fark görülmektedir. Son performans testinde ise gruplar arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır. Performans testlerinin bu sonuçları, akademik başarı testi ile gruplar bazında uyumluluk göstermekte olup, çalışmanın güvenirliğini olumlu yönde etkilemektedir. Programlamaya yönelik kaygı açısından grup içerisinde ön-test son-test sonuçlarına bakıldığında, eğitsel programlama dilinin uygulamaya entegre grup ile hem teoriye hem de uygulamaya entegre gruplarda anlamlı bir fark görülürken, teoriye entegre edilen grupta anlamlı bir fark oluşmamıştır. Bu bulgular eğitsel programlama dilinin dersin hem teori hem de uygulama kısmına entegre edilmesinin bilişsel ve üst düzey bilişsel beceriler açısından öğrencilerin programlamaya yönelik akademik başarılarını, performanslarını ve bilgisayar programlamaya yönelik kaygılarını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Akademik başarı ve ders içi performansı artırmak ve bilgisayar programlamaya yönelik kaygıyı azaltmak için, eğitsel programlama dilleri, dersin hem teori hem de uygulamasına entegre edilerek kullanılabilir.Anahtar Sözcükler: Programlama, Eğitsel Programlama Dili, Scratch, Başarı, Performans, Bilgisayar Programlama Kaygısı | |
dc.description.abstract | Novice users first encounter with programming are having difficulty due to the abstract structure of programming, the difficulty of its logic and negative perceptions and anxieties. In this study, in order to overcome challenges of teaching programming, the impact of the educational programming language integration into the programming education on anxieties about student achievement, performance and programming was investigated. The study was conducted with a complete experimental method, pre-test post-test experimental design without a control group and it was carried out with three experimental groups. The educational programming language was integrated into practice in the first experimental group, in the second group, it was integrated only into the theory and in the third group and it was integrated into both the theory and practice. The group formed by the random sampling method consists of 87 students including 61 males and 26 females. Two methods were used to assess the achievement. The first method was a pre-test for measuring prior knowledge and a post-test to determine changes in the achievement after the implementation. The other method was five performance tests which have been conducted to determine the variation in achievement during the implementation. In addition, to measure computer programming anxiety scores of groups, a scale developed by Cheung et al. (1990) was used. The scale was adapted to Turkish by doing the validity and reliability study by the researcher and it was used as pre-test and post-test. Covariance and variance analysis were used to determine the relationship between achievements of students and anxieties about the programming and Kruskal-Wallis test was used to determine the classroom performance.When academic achievement scores of groups were examined with respect to the form of the integration of educational programming language to the programming course, it appears to be a significant difference between the theory and practice integrated groups and both theory and practice integrated group in terms of cognitive skills and higher-level cognitive scores. This significant difference has been found to occur in favor of the group in which both the theory and practice integrated. There has not been a meaningful difference among groups in terms of lower-level cognitive skills scores. In terms of performance, while a significant difference was observed between the group in which the educational programming language was integrated only into theory part of the course and the group in which the educational programming language was integrated into theory and practice, significant differences did not occur in the final performance test between all three groups. These results of performance tests show compatibility with academic achievement tests and affect the reliability of the study positively. When results of pre-test and post-test were examined in terms of programming anxiety, a significant difference was observed within the group in which the educational programming language was integrated into both theory and practice and within the group in which the educational programming language was integrated only into practice. These findings show that the integration of the educational programming language into both theory and practice influences students' academic achievement and anxiety scores towards programming positively. Educational programming languages can be used by integrating into both theory and practice to improve performance and academic achievement and to reduce the anxiety towards computer programming.Keywords: Programming, Educatıonal Programmıng Language, Scratch, Achievement, Performance, Computer Programming Anxiety, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Programlama öğretiminde eğitsel programlama dilinin farklı kullanımlarının programlama başarısı ve kaygısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of different usage of the educational programming language in programming education on the programming anxiety and achievement | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kruskal-Wallis Test | |
dc.subject.ytm | Success evaluation | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Programming | |
dc.subject.ytm | Computer programming | |
dc.subject.ytm | Computer aided programming | |
dc.subject.ytm | Programming languages | |
dc.subject.ytm | Educational values | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10100930 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429631 | |
dc.description.pages | 211 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |