Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Barış
dc.contributor.authorGüleryüz, Şebnem
dc.date.accessioned2020-12-03T15:11:21Z
dc.date.available2020-12-03T15:11:21Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56783
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının özel alan yeterlik algılarının cinsiyet, AGNO ve üniversite değişkenlerine göre farklılaşma durumlarını incelemektir.Araştırma genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2012-2013 eğitim öğretim yılında Türkiye'deki eğitim fakültelerinde 4. sınıfta öğrenim gören müzik öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye'nin 7 bölgesinden rastgele seçim yöntemi ile seçilen ve her bölgeyi temsilen bir Eğitim Fakültesinden oluşan toplamda 216 öğrenci oluşturmaktadır.Müzik öğretmeni adaylarının özel alan yeterlik algılarını tespit etmek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan `Müzik Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlikleri` araştırmacı tarafından aslına bağlı kalınarak ve uzman görüşleri doğrultusunda 34 yeterlik maddesinden oluşan 5'li likert tipe uygun bir anket haline getirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Analizlerde hangi testlerin kullanılacağının belirlenmesi için normallik varsayımları sınanmıştır. Dağılımın normalliğine ilişkin yapılan incelemeler sonucunda normallik varsayımının karşılanmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre müzik öğretmeni adaylarının müzik özel alan yeterliklerine ilişkin algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Ankette yer alan her ifade 3.90 ortalamanın üzerinde değere sahiptir. Cinsiyet ve AGNO değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığa ulaşılamazken üniversite değişkenine göre öğretmen adayları arasında anlamlı farklılığa ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine differentiation status of preservice music teachers' sensations of special field competencies in aspects of gender, CGPA (Cumulative General Point Average) and university variables.The study is a descriptive research designed as a general screening model. The study population comprised 4th grade preservice music teachers from the education departments of Turkey in 2013-2014 academic year. The sample of the study consists of 216 students in total from randomly selected 7 districts of Turkey and from Education Departments as a representative for each district.To determine music preservice teachers' specific field competency perception, a 34-item competencies under the title of `Music Preservice Teachers' Specific Field Competencies` prepared by the Ministry of National Education was adapted by the researcher within 5-likert type through expert opinions and by abiding the original. SPSS 20 (Statistical Package for the Social Sciences) packaged software was used for data analysis. For establishing which tests would be used for data analysis, normality assumptions were checked. In the wake of the researches regarding distribution normality; it has been deduced that normality assumption was not met. Non-parametric tests were used for data analysis accordingly.In the light of the obtained results; it is determined that preservice music teachers' sensations related to special field competencies is eminent. Every phrase in the questionnaire values above 3.90 average. While there is not any significant difference suggested among preservice teachers in terms of gender and CGPA variables, a significant difference has been suggested in aspect of university variable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of preservice music teachers` special field competencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrivate sphere
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10063469
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381642
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess