Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Osman
dc.contributor.authorKaragöz, Beytullah
dc.date.accessioned2020-12-03T15:11:15Z
dc.date.available2020-12-03T15:11:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56778
dc.description.abstractBu araştırmada, Türk çocuk edebiyatı tarihi açısından önemli bir isim incelenmiştir. Bu isim çocukların Yalvaç abisi, Yalvaç Ural'dır. Yalvaç Ural, Türk çocuk edebiyatı tarihinin önemli dönüm noktalarından biridir. Araştırma, Türk çocuk edebiyatının öncü isimlerinden Yalvaç Ural'ın çocuk ve çocuk edebiyatı konularında ortaya koyduğu görüşler, yazdığı eserler, eserlerindeki eğitsel değerlerin tematik dağılımlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, tarama modeli benimseniştir. Yazarın çocuklar ve yetişkinler için kaleme aldığı eserleriyle, kurgu dışı metinleri (gazete yazıları, röportajları) araştırmanın kapsamını oluşturur. Araştırmaya daha zengin veri seti sağlamak amacıyla yazarla yarı yapılandırılmış bir form kullanılarak görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu aşamadan sonra elde edilen veriler, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Çözümleme yaparken araştırmada konu edilen eserler okunmuş, fişlenmiş, daha sonra tasnif edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Yalvaç Ural'ın edebiyatın pek çok türünde eserler verdiği, eserlerinden yalnızca çocukların değil, büyüklerin de istifade ettiği bir yazar olduğu, günümüz çocukların yaşadığı sorunlara ayna tutmaya çalıştığı, eserlerinde geniş bir değer yelpazesinin var olduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan hareketle Yalvaç Ural ve eserleri özelinde çocuk edebiyatıyla ilgili kimi hususlarda öneriler yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, an important figure in Children's Literature in Turkey is examined. He is Yalvaç Ural, children's Uncle Yalvaç. Yalvaç Ural is one of the turning points in the History of Children's Literature in Turkey. This study aims to identify the thematic distribution of Yalvaç Ural's views about children and children's literature, his works and educational values in his Works. In this study, qualitative research techniques are used and descriptive method is adopted. The study consists of the writer's works written for children and adults and his written texts (columns, interviews). In order to enrich the study, a semi-structured interview is conducted with the writer. After this stage, the data acquired is analysed by content analysis and descriptive analysis techniques. During the analysis, target Works are read, recorded and then classified.According to the results of the study, it is confirmed that Yalvaç Ural has a variety of Works in multiple genres and not only the children benefit from his Works but also adults make use of them. In addition, he aims to mirror the problems of today's children and his Works have a wide range of values. In the light of these findings, some suggestions are made towards Yalvaç Ural and his Works, especially certain parts related to Children's literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYalvaç Ural`ın eserlerinin tematik açıdan incelenmesi ve eserlerinde çocuk eğitimiyle ilgili temel değerler
dc.title.alternativeExamination of Yalvaç Ural's works thematically: A Study on basic values and principles related to childhood education in Yalvaç Ural's works
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmUral, Yalvaç
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmEducational values
dc.identifier.yokid10083388
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394807
dc.description.pages434
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess