Show simple item record

dc.contributor.advisorParlak, Erdinç
dc.contributor.authorAkinci, Elif Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-03T15:10:42Z
dc.date.available2020-12-03T15:10:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56751
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce telaffuz öğreniminin önemi, zorlukları ve bazı yararlıöğrenme teknikleri üzerine öğrenci ve akademisyenlerin algılarını araştırmayıamaçlamaktadır. Ayrıca elde edilen veriler aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri görebilmek için karşılaştırılmaktadır. Bu algılar öğrenildikten sonra, telaffuz öğrenim süreci bu sürecin merkezinde olan öğretmenler ve öğrenciler için daha somut hale gelebilecektir. Çalışmada kullanılan nicel veriler Atatürk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 278 öğrenciye, İngiliz Dili Eğitimi ve İngiliz Dili ve Edebiyatıbölümlerinde görev yapan 43 akademisyene anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları hem akademisyenlerin hem de öğrencilerin sağlıklı bir iletişim sağlayabilmek için telaffuzun gerekliliğine ve önemine inanmakta olduklarınıgöstermektedir. Sonuçlara göre, öğrenciler telaffuz boyutunda kendilerine inanmamakta ve de kendi telaffuzlarına güvenmemektedirler. Benzer şekilde, bazı akademisyenler de telaffuz konusunda gerekli rahatlığa sahip değildirler. Ancak, öğrenciler telaffuz öğrenimi konusunda sevindirici şekilde neredeyse akademisyenler kadar bilince sahiptirler. Anahtar Kelimeler: telaffuz, telaffuz öğrenimi, telaffuz öğretim
dc.description.abstractThis study investigates students' and academicians' perceptions on the importance, usefulness and difficulty of learning English pronunciation and some helpful techniques while learning pronunciation; then the results are compared in order to see the similarities and differences between them. After learning these perceptions, pronunciation learning process might be more concrete for teachers and students who are in the centre of this processs. Quantitative research design was used in order to find the necessary data in this study. The method designed for collecting the necessary data was based on the questionnaire focusing on perceptions and beliefs of pronunciation learning process. Participants of this study were preparatory, first, second, third and fourth class students studying at Atatürk University, English Language Teaching (ELT) Department. The total number of student participants was 278. There were 43 academicians from English Language Teaching and English Language and Literature departments. The results reveal that both students and academicians believe the importance and necessity of pronunciation for a smooth communication. Students don't believe in themselves for the pronunciation aspect; they don't have much confidence about their pronunciation. Similarly, some academicians are not comfortable with pronunciation. Yet, fortunately, students are conscious on pronunciation nearly as much as academicians. As the current study suggests, pronunciation aspect of a language is very essential and valuable; for this reason, considerable attention should be given to this aspect of language. Thanks to this attention, new learning and teaching strategies and implementations could be developed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparison of students` and academicians` perceptions on english pronunciation learning at tertiary level
dc.title.alternativeÜniversite düzeyinde ingilizce telaffuz öğrenimi üzerine öğrenci ve akademisyen algılarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPronunciation
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10065649
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid389143
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess