Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Ahmet
dc.contributor.authorAydina, Şule
dc.date.accessioned2020-12-03T15:10:17Z
dc.date.available2020-12-03T15:10:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56729
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çalışma yapraklarıyla kesirler konusunun öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır.Bu araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Ağrı iline bağlı Tutak ilçesinde bulunan Yatılı Bölge Ortaokulunun 6.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini deney grubunda 17, kontrol grubunda 23 olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel yöntem uygulanmıştır. Kesirler konusuna ait kazanımlar göz önünde bulundurularak on iki çalışma yaprağı hazırlanmıştır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve güvenirliği kontrol edilmiş olan Kesirler Bilgi Testi kullanılmıştır. Hazırlanan Kesirler Bilgi Testi öncelikle deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Daha sonra deney grubuna dersler çalışma yapraklarıyla; kontrol grubuna ise hali hazırda uygulanan öğretim yöntemleri ile anlatılmıştır. Uygulama 2 hafta 10 ders saati sürmüştür. Uygulama sonunda Kesirler Bilgi Testi her iki gruba da son test olarak uygulanmıştır.Elde edilen verilerin analizini yapmak için SPSS (Static Package for the Social Science) istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre yapılandırmacı yaklaşıma uygun çalışma yapraklarıyla öğretim yapılan deney grubunun akademik başarısının diğer öğretim yöntemleriyle öğretim yapılan kontrol grubunun başarısına göre arttığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this study is to identify the effect of teaching fractions with worksheets on 6th grade students' success.This study was carried out with 6th grade students that were studying in a Ağrı/Tutak Regional Boarding Secondary School. The sample of study consits of 40 students dividing 17 students in experimental group, and 23 students in control group.Quasi-experimental method is used in this study that consists pretest-posttest unbalanced conrol group. Twelve worksheets are prepared by taking into consideration the acquisitions which concern Fractions.The Fractions Knowledge Test is used as data collection tool which is developed and controlled (whether it is reliable or not) by the researcher. The Fractions Knowledge Test is carried out with experimental and control groups. After that, the subject is explained with worksheets to the experimental group. On the other hand, the subject is explained with conventional technique to the control group. The practice lasts for 2 weeks, in 10 periods. The Fractions Success Test is carried out both groups as a last examination.SPSS (Static Package for the Social Science) statistics package is used to analyze the acquired data. According to the findings of the research, the academic success of experimental group that is taught with worksheets whis are suitable for The Constructivist Approach increases. On the other hand, the success of the control group that is taught with conventional teaching techniques remains stable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇalışma yapraklarıyla kesirler konusunun öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects to archi̇evement of si̇xth grade classes student teachi̇ng wi̇th worksheets the subject of fracti̇ons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmWorksheets
dc.subject.ytmFractions
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid10080576
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394786
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess