Çalışma yapraklarıyla kesirler konusunun öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Işık, Ahmet | |
dc.contributor.author | Aydina, Şule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:10:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:10:17Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56729 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, çalışma yapraklarıyla kesirler konusunun öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır.Bu araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Ağrı iline bağlı Tutak ilçesinde bulunan Yatılı Bölge Ortaokulunun 6.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini deney grubunda 17, kontrol grubunda 23 olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel yöntem uygulanmıştır. Kesirler konusuna ait kazanımlar göz önünde bulundurularak on iki çalışma yaprağı hazırlanmıştır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve güvenirliği kontrol edilmiş olan Kesirler Bilgi Testi kullanılmıştır. Hazırlanan Kesirler Bilgi Testi öncelikle deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Daha sonra deney grubuna dersler çalışma yapraklarıyla; kontrol grubuna ise hali hazırda uygulanan öğretim yöntemleri ile anlatılmıştır. Uygulama 2 hafta 10 ders saati sürmüştür. Uygulama sonunda Kesirler Bilgi Testi her iki gruba da son test olarak uygulanmıştır.Elde edilen verilerin analizini yapmak için SPSS (Static Package for the Social Science) istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre yapılandırmacı yaklaşıma uygun çalışma yapraklarıyla öğretim yapılan deney grubunun akademik başarısının diğer öğretim yöntemleriyle öğretim yapılan kontrol grubunun başarısına göre arttığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to identify the effect of teaching fractions with worksheets on 6th grade students' success.This study was carried out with 6th grade students that were studying in a Ağrı/Tutak Regional Boarding Secondary School. The sample of study consits of 40 students dividing 17 students in experimental group, and 23 students in control group.Quasi-experimental method is used in this study that consists pretest-posttest unbalanced conrol group. Twelve worksheets are prepared by taking into consideration the acquisitions which concern Fractions.The Fractions Knowledge Test is used as data collection tool which is developed and controlled (whether it is reliable or not) by the researcher. The Fractions Knowledge Test is carried out with experimental and control groups. After that, the subject is explained with worksheets to the experimental group. On the other hand, the subject is explained with conventional technique to the control group. The practice lasts for 2 weeks, in 10 periods. The Fractions Success Test is carried out both groups as a last examination.SPSS (Static Package for the Social Science) statistics package is used to analyze the acquired data. According to the findings of the research, the academic success of experimental group that is taught with worksheets whis are suitable for The Constructivist Approach increases. On the other hand, the success of the control group that is taught with conventional teaching techniques remains stable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çalışma yapraklarıyla kesirler konusunun öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects to archi̇evement of si̇xth grade classes student teachi̇ng wi̇th worksheets the subject of fracti̇ons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Worksheets | |
dc.subject.ytm | Fractions | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.identifier.yokid | 10080576 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394786 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |