Show simple item record

dc.contributor.advisorGülcü, Aslan
dc.contributor.authorÇevik, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-03T15:10:13Z
dc.date.available2020-12-03T15:10:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56726
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bilgisayar destekli lineer cebir materyallerinin öğretmen adaylarının derse karşı ilgi ve farkındalıklarına, uzamsal görselleştirmelerine ve memnuniyetlerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi amaca uygun örneklem methodu yoluyla ilköğretim matematik 2. Sınıf 36 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla bire bir görüşmeler ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmen adaylarının materyallere karşı pozitif görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Sonuçlara göre Lineer cebir dersine yönelik hazırlanan materyallerin öğrenme ortamını olumlu yönde etkilediği ve görselleştirmeyi kolaylaştırdığı düşünülmektedir. Bu nedenle bilgisayar destekli materyallerin kullanılması faydalı olacaktır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal effect of computer assisted linear algebra materials on pre-service mathematics teachers' class interest, awareness course, spatial visualization and satisfaction with pre-service teachers' view. The qualitative method was used in this study. Sample of this study was consisted of via convenience sampling method 36 pre-service teachers. The datas were collected by means of semi- structured interview form. The results of the study indicated that generally pre-service teachers have positive view toward this materials. Analysis results indicated that linear algebra materials have positive impact on learning environment and provide simplicity for spatial visiualization. That's why, it will be benefical to use linear algebra materials in mathematic education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLineer cebir uygulamalarının bilgisayar destekli görselleştirilmesinin, öğretmen adaylarının farkındalıklarına, görselleştirmelerine etkisi ve memnuniyeti
dc.title.alternativeEffect of computer assi̇sted li̇near algebra materi̇als on pre-servi̇ce mathemati̇cs teachers' awareness, spati̇al vi̇suali̇zati̇on and satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmAlgebra
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVisualization
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.identifier.yokid10082195
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394797
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess