Lineer cebir uygulamalarının bilgisayar destekli görselleştirilmesinin, öğretmen adaylarının farkındalıklarına, görselleştirmelerine etkisi ve memnuniyeti
dc.contributor.advisor | Gülcü, Aslan | |
dc.contributor.author | Çevik, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:10:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:10:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56726 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli lineer cebir materyallerinin öğretmen adaylarının derse karşı ilgi ve farkındalıklarına, uzamsal görselleştirmelerine ve memnuniyetlerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi amaca uygun örneklem methodu yoluyla ilköğretim matematik 2. Sınıf 36 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla bire bir görüşmeler ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmen adaylarının materyallere karşı pozitif görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Sonuçlara göre Lineer cebir dersine yönelik hazırlanan materyallerin öğrenme ortamını olumlu yönde etkilediği ve görselleştirmeyi kolaylaştırdığı düşünülmektedir. Bu nedenle bilgisayar destekli materyallerin kullanılması faydalı olacaktır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to reveal effect of computer assisted linear algebra materials on pre-service mathematics teachers' class interest, awareness course, spatial visualization and satisfaction with pre-service teachers' view. The qualitative method was used in this study. Sample of this study was consisted of via convenience sampling method 36 pre-service teachers. The datas were collected by means of semi- structured interview form. The results of the study indicated that generally pre-service teachers have positive view toward this materials. Analysis results indicated that linear algebra materials have positive impact on learning environment and provide simplicity for spatial visiualization. That's why, it will be benefical to use linear algebra materials in mathematic education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lineer cebir uygulamalarının bilgisayar destekli görselleştirilmesinin, öğretmen adaylarının farkındalıklarına, görselleştirmelerine etkisi ve memnuniyeti | |
dc.title.alternative | Effect of computer assi̇sted li̇near algebra materi̇als on pre-servi̇ce mathemati̇cs teachers' awareness, spati̇al vi̇suali̇zati̇on and satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Algebra | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Visualization | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.identifier.yokid | 10082195 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394797 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |