Aktif öğrenme uygulamalarıyla yapılan fizik öğretiminin lise öğrencilerinin bilimsel muhakeme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Dilber, Refik | |
dc.contributor.author | Büyükbayraktar Ersoy, Fatma Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:09:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:09:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56704 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin manyetizma konusundaki akademik başarılarına ve bilimsel muhakeme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Amasya Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören doksan sekiz 11. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama 2014-2015 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık uçlu ve çoktan seçmeli kavramsal başarı testi, bilimsel muhakeme yetenek testi, gözlem formu ve görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Aktif öğrenme ortamı deneyler, simülasyonlar, modelleme, etkinlik planı çalışma yaprakları ve kavramsal değişim tabanlı çalışma yaprakları gibi farklı materyaller kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin manyetizma konusundaki akademik başarıları üzerinde ve kavramsal değişimi sağlamada etkili olduğunu ortaya koymuştur. Analiz sonuçları öğrencilerin manyetizma konusundaki akademik başarıları ile bilimsel muhakeme yeteneklerinin birbirleriyle ilişkili olarak arttığını göstermektedir. Bununla birlikte öğrencilerin bilimsel muhakeme becerilerinin;maddenin korunumu, orantısal düşünme, değişkenlerin kontrolü, olasılıklı düşünme ve korelasyonel düşünme alt boyutlarında kazanç sağladığı tespit edilmiştir. Gözlem ve görüşme verilerinde aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin fizik dersine karşı ilgi, tutum ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediği belirtilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayanılarak bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of active learning on students' achievement in the subject of magnetism and scientific reasoning skills. The subject of this study is consisted of 98 eleventh grade students in Amasya Anatolian High School. The implementation is performed in the spring semester of 2014 - 2015 academic semester. In the study mixed design is used. The data for the study were collected from open-ended and multiple –choice conceptual achievement test, classroom test of scientific reasoning, observation form and interviews. Active learning environment were created using different materials such as experiments, simulations, modeling, activity plan worksheets and conceptual change based worksheets. The findings obtained in the research revealed that implementation of active learning is effective on students academic achievements in magnetism subject and on providing conceptual change. Analysis results indicate that students' academic achievements on magnetism and scientific reasoning skills are increasing in a correlation with each other. Moreover, student scores on the five skill dimensions (conservation of substance, proportional reasoning, control of variables, probabilistic thinking and correlational thinking) are found to make improvement. In interviews and observation data it is stated that implementation of active learning has a positive effect on students' interest, motivation and attitude physics lesson. Based on the obtained results, some suggestions are made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Aktif öğrenme uygulamalarıyla yapılan fizik öğretiminin lise öğrencilerinin bilimsel muhakeme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of physics instruction with active learning on high school students' scientific reasoning skills and academic performance | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Active interactive learning | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Reasoning ability | |
dc.subject.ytm | Scientific skill | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.identifier.yokid | 10091762 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 418244 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |