Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Ümit
dc.contributor.authorÇaliklar, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-03T15:09:35Z
dc.date.available2020-12-03T15:09:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56695
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Atom Kuramları konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme modelinde yer alan Takım-Oyun-Turnuva ve Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri yöntemleri ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına, epistemolojik tutumlarına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim güz yarıyılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfında üç farklı grupta öğrenim gören toplam 104 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu gruplardan biri takım-oyun-turnuva yönteminin uygulandığı Takım-Oyun-Turnuva Grubu (TOTG, n=24); ikincisi öğrenci takımları başarı bölümleri yönteminin uygulandığı Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Grubu (ÖTBBG, n=26) ve üçüncüsü ise geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG, n=54) olarak belirlenmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak Ön Bilgi Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT), Epistemolojik İnançlar Anketi (EİA), Atom Kuramları Kavram Analiz Ölçeği (AKKAÖ) ve öğrencilerin kullanılan yöntemle ilgili görüşlerinin belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüş ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testi (LSD) kullanılmıştır. Ayrıca TOT ve ÖTBB grubundaki öğrenciler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarının ve tüm gruplara uygulanan AKKAÖ sonuçlarının içerik analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, TOT yöntemi ile öğretimin, öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisinin diğer yöntemlerle öğretim alan öğrencilere göre daha başarılı oldukları ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinden özellikle TOT yöntemine karşı olumlu düşüncelerinin olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of Team-Games-Tournament and Students Team Achievement Divisions used in cooperative learning model on students' academic achievements, epistemological beliefs and retention of knowledge in teaching of atomic theory.The sample of this study consisted of 104 first grade pre-service science and technology teachers at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty in 2013-2014 fall terms of academic years. This study was carried out in three different groups. One of these groups was Team-Games-Tournament Group (TGTG, n=24) which was performed Team-Games-Tournament method; the second group was Students Team Achievement Divisions Group (STADG, n=26) which was performed Students Team Achievement Divisions method and the third group was Control Group (CG, n=54) which was performed traditional learning method. As the data collection instruments, Pre-Knowledge Test (PKT), Academic Achievement Test (AAT), Epistemological Belief Questionnaire (EBQ), Atomic Theory Concept Analysis Scale (ATCS), and a semi-structured interview to identify students' views about methods used were applied. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics with one-way ANOVA and LSD of multiple comparisons tests. In addition, content analysis were performed for the results of semi-structured interview which TGTG, STADG and ATCS applied all groups.As a result of this research indicate that teaching of the subjects with TGT method was more effective than the other methods for students' academic achievements and students have positive opinion about TGT method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAtom kuramlarının öğretiminde öğrencilerin akademik başarıları, epistemolojik inançları ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerine öğrenci takımları başarı bölümleri ve takım oyun turnuva yönteminin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of student team achievement divisions and team games tournament on students' academic achievements, epistemological beliefs and retention of knowledge in teaching of atomic theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEpistemology
dc.subject.ytmEpistemological ego
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmStudent teams achievement divisions technique
dc.subject.ytmTeams games tournaments techniques
dc.identifier.yokid10097004
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418208
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess