Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşilyurt, Savaş
dc.contributor.authorDeveci, Canan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:09:15Z
dc.date.available2020-12-03T15:09:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56679
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme konusundaki farkındalıklarını araştırmaktır. Türkiye'deki dil öğretiminin yeterince başarılı olmadığı kabul edilmiş olup bu sebeple eğitim politikasında dil öğrenimine başlama yaşını düşürmek gibi bir reforma gidilmiştir. Dil öğretim alanında çocuklara yabancı dilin nasıl daha etkili öğretileceğine ilişkin çalışmalar daha önce yapılmıştır. Bu çalışma, uzun bir süreç olan dil öğretiminin başında yer almalarından dolayı, onların farkındalıklarını görmek için ilkokul öğrencileriyle yürütülmüştür. Öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin fikirleri, dil öğrenme sebepleri ve tecrübeleri incelenmiş ve sonunda bir farkındalık düzeyi belirlenmiştir. Bu araştırmada daha önce ELLIE Projesi tarafından geliştirilen ve kullanılan yarı yapılandırılmış bir görüşme ile nitel tasarım kullanılmıştır. Çalışmaya Erzurum'daki devlet okullarından ve özel okullardan toplam 143 öğrenci katılmıştır. Veri toplama sürecinde, araştırmacı her öğrenciyle, görüşmedeki soruları düşünmeleri için yeterince zaman vererek, tek tek görüşmüştür. Veri analizi sürecinde, ilk olarak öğrencilerden alınan cevaplar gruplandırılmış, nitel araştırma prosedürüne göre kodlanmış ve sonra içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, bulgular katılımcıların tamamına yakınının İngilizce öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlara sahip olduğunu göstermiştir. Ancak, Türkiye'nin eğitim sisteminde sınavlar gibi bazı gereklilikler sebebiyle, çocuklar İngilizce öğrenmenin asıl iletişimsel amacını kavramamış gibi görünmektedirler. Başka bir deyişle, İngilizce öğrenme konusunda mutlular ancak İngilizce öğrenme farkındalıkları fazlasıyla Türkiye'deki sınavlarla sınırlı kalmaktadır. Bu sonuçlara dayanarak, çocuklara İngilizce öğrenme sebeplerinin sadece sınavları geçmek olmadığı, onlara Milli Eğitim Bakanlığı'nın da belirttiği asıl amaç olan iletişim kurmak için İngilizce öğretildiği kavratılmalıdır.
dc.description.abstractThis study aimed to explore the language learning awareness of primary school students in Turkey. The foreign language teaching in Turkey has been accepted to be not successful enough; and for this reason, there has been a reform in the policy of foreign language teaching in recent years which was to lower the starting age. In the field of language teaching, a lot of studies were carried out before about how to teach English to young learners effectively. This study was conducted with the primary school students to see their awareness level as they are at the beginning of formal language teaching process. Their ideas and experiences about and their reasons for language learning were examined deeply and in the end their awareness level was determined. In order to conduct the research, qualitative research design was used via a semi-structured interview prepared by ELLIE Project before. The participants were 143 primary school students from both state and private schools in Erzurum. In data collection period, the researcher interviewed the participants one by one giving them enough time to think about the questions. In data analysis procedure, first the data was grouped and coded according to the principles of qualitative research design and later content analysis was performed. In conclusion, the results showed that almost all the participants had positive attitudes toward English. However, due to the educational requirements in Turkey such as entrance exams for high schools and universities, young learners seem not to have comprehended the communicative aims of learning English. In other words, they are happy to learn English but their awareness of learning English is only restricted to the exams in Turkey. In the end, it is implicated that young learners need to be informed about the true objectives of learning a foreign language, which is communicating in that language as the Ministry of National Education declared in education programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2nd, 3rd and 4th grade primary school students` awareness of learning English
dc.title.alternativeİlkokul 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme farkındalıkları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage awareness
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10116958
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433829
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess