2002-2014 yılları arasında öğretmen yetiştirme ve atama politikalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çetin, Kenan | |
dc.contributor.author | Saç, Cemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:08:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:08:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56645 | |
dc.description.abstract | Eğitim bir ülkenin kalkınması ve ilerlemesindeki en önemli unsurlardandır. Eğitimin beklenen seviyede gerçekleştirilebilmesi, nitelikli öğretmenlerin eğitim vermesine bağlıdır. Dolayısıyla nitelikli öğretmen yetiştirmek eğitim tarihinin en önemli bölümünü teşkil etmektedir. Ancak, eğitim sisteminde istenilen başarının elde edilmesi sadece nitelikli öğretmen yetiştirmekle sınırlı değildir; çünkü yetiştirilen bu kaynağın etkili ve verimli bir şekilde istihdam edilmesi gerekmektedir. Türk tarihinde öğretmen kaynağı, toplumsal yapının önemli bileşenleri olan din adamları, müezzinler, hafızlar ve okuma yazma bilenlerden karşılanmıştır. Tanzimat ve takip eden dönemlerde, eğitimin toplumsal aydınlanma ve gelişme için önemli bir sorun olarak kabul edilmesiyle birlikte eğitim sisteminde yenilikler yapılmış ve öğretmen ihtiyacını karşılamak için öğretmen yetiştiren okullar açılmıştır. Darulmuallim-i Rüşti'nin 1948 yılında açılmasıyla beraber Osmanlılarda ilk öğretmen okulu açılmış; daha sonra ise başta resim ve güzel sanatlar olmak üzere birçok alana yönelik öğretmen yetiştiren okullar açılmıştır. Başlangıçta askeri yenilenmeyi ön planda tutan bu sürecin Cumhuriyetle birlikte modernleşmeci bir kimliğe büründüğü görülmektedir. Uzun süre boyunca öğretmen ihtiyacının mevcut kaynakları aşması nedeniyle öğretmen atama politikalarında bir sorun olmamıştır. Ancak 2000'li yıllara gelindiğinde, öğretmen yetiştiren okullarda mezun olanların işsiz kalması gibi bir durum ortaya çıkmıştır. Bir yandan ihtiyacın gerektiği şekilde karşılanamaması, diğer yandan günümüzde sayısı yüzbinleri geçen işsiz öğretmen adayının varlığı önemli bir eğitim sorunu olarak karşımızda durmaktadır.Anahtar Sözcükler: Türk Eğitim Sistemi, öğretmen yetiştirme, öğretmen atama politikaları, öğretmen okulları. | |
dc.description.abstract | Education is one of the most important facts for a country's development and progress.Achievement of education's expected levelis apt to the education of qualitative teachers.Therefore,training of qualitative teachers constitutes the most important part of the history of education.However,achievement of intended success is not restricted merelyto the training of qualitative teachers.Because this source,grown in is required to employ effectively and efficiently.In the past,the source of teacher was covered by literate people,bumpkins,muezzins,and clergies who werethe important components of social structure.Along with the reforms,with the accepting of education was an important issue for social enlightnment and development,innovations have been made and teacher's training schools have been opened for covering the need of teacher.With the opening of Darulmuallim-i Rüşti in 1948,the first teacher's training school wasopened,afterwards teacher's training schools were opened oriented many areas in fore arts and fine arts.Initially,this progress which kept in the foreground military innovation was seen to turn into a modernize identity with the Republic.During the long term,due to the fact that the need of teacher exceeded the current sources,there was not any issue in the policies of teacher's appointment.However,in the years of 2000s,an issue was emerged in which the teachers graduated from teacher's training schools were unemployed.One hand the need is not covered as required on the other hand the presence of exceeding hundred thousands unemployed candidate teacher is an important education issue.Keywords:Education System Of Turkey,training of teacher,the policies of appointment of teacher,teacher's training schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2002-2014 yılları arasında öğretmen yetiştirme ve atama politikalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The assessment of policies of training and appointing teacher between 2002-2014 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Appointments | |
dc.identifier.yokid | 10128778 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443010 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |