Marka değeri bileşenleri ile yeni ürün geliştirme arasındaki etkileşimin incelenmesi: Akıllı telefon sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin gün geçtikçe arttığı ve zorlaştığı günümüz teknoloji çağında, işletmelerin bulundukları pazar içerisinde varlıklarını devam ettirebilmeleri rakiplerinden farklılaşabilmelerine bağlıdır. Yoğun rekabet ortamında markalarının tüketiciler tarafından farklı algılanmasını isteyen işletmeler bu farklılaşmayı yeni fikir ve yeni ürün geliştirerek gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla özellikle marka değerinin oluşturulan yeni fikir ve yeni ürünler üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu göz ardı edilemez. Bu doğrultuda tez kapsamında marka ve yeni ürün geliştirme arasındaki bağı ortaya koymak adına Ankara ilinde yaşayan, 18 yaşından büyük 390 akıllı telefon kullanıcısına anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma kapsamında geliştirilen araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır.Bu çalışma kapsamında tüketicilerin, kullandıkları akıllı telefon markasıyla, ilgili markanın yaptığı yeni ürün geliştirme faaliyetleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma sonucunda tüketicilerin markalara ve yeni ürünlere karşı tutumlarının değişiklik gösterebileceği göz önüne alınarak işletmelere önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Marka, Markalaşma, Marka Değeri, Yeni Ürün, Yeni Ürün Geliştirme To maintain their presence in the market the businesses needs to have ability to differentiate themselves from competitors in today's age of technology that the competition is increasing day by day and it is difficult to compete. In a highly competitive environment, businesses who want to be known differently by consumers of the brand aim at realizing their differences by developing new ideas and new products. So, it cannot be ignored that especially the value of the brand has a great impact on making new ideas and new products.In the context of the thesis, to reveal the link between the brand and the development of new product, a survey was conducted to 390 smartphone users who live in Ankara and are at the age of over 18. In this study, in order to test the hypotheses developed Spearman Correlation Test was used. Within the scope of this study, a significant correlation is found between the band of smartphones that consumers use and new product development activities that the brand does.As a result of the study, suggestions are made to the businesses by taking into account varying attitudes of consumers towards the brands and the new products.Key words: Brand, Branding Process, The Value of Brand, New Product, Development of a New Product
Collections