Show simple item record

dc.contributor.advisorTolon, Metehan
dc.contributor.authorUç, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-05T08:36:11Z
dc.date.available2021-05-05T08:36:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566416
dc.description.abstractRekabetin gün geçtikçe arttığı ve zorlaştığı günümüz teknoloji çağında, işletmelerin bulundukları pazar içerisinde varlıklarını devam ettirebilmeleri rakiplerinden farklılaşabilmelerine bağlıdır. Yoğun rekabet ortamında markalarının tüketiciler tarafından farklı algılanmasını isteyen işletmeler bu farklılaşmayı yeni fikir ve yeni ürün geliştirerek gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla özellikle marka değerinin oluşturulan yeni fikir ve yeni ürünler üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu göz ardı edilemez. Bu doğrultuda tez kapsamında marka ve yeni ürün geliştirme arasındaki bağı ortaya koymak adına Ankara ilinde yaşayan, 18 yaşından büyük 390 akıllı telefon kullanıcısına anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma kapsamında geliştirilen araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır.Bu çalışma kapsamında tüketicilerin, kullandıkları akıllı telefon markasıyla, ilgili markanın yaptığı yeni ürün geliştirme faaliyetleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma sonucunda tüketicilerin markalara ve yeni ürünlere karşı tutumlarının değişiklik gösterebileceği göz önüne alınarak işletmelere önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Marka, Markalaşma, Marka Değeri, Yeni Ürün, Yeni Ürün Geliştirme
dc.description.abstractTo maintain their presence in the market the businesses needs to have ability to differentiate themselves from competitors in today's age of technology that the competition is increasing day by day and it is difficult to compete. In a highly competitive environment, businesses who want to be known differently by consumers of the brand aim at realizing their differences by developing new ideas and new products. So, it cannot be ignored that especially the value of the brand has a great impact on making new ideas and new products.In the context of the thesis, to reveal the link between the brand and the development of new product, a survey was conducted to 390 smartphone users who live in Ankara and are at the age of over 18. In this study, in order to test the hypotheses developed Spearman Correlation Test was used. Within the scope of this study, a significant correlation is found between the band of smartphones that consumers use and new product development activities that the brand does.As a result of the study, suggestions are made to the businesses by taking into account varying attitudes of consumers towards the brands and the new products.Key words: Brand, Branding Process, The Value of Brand, New Product, Development of a New Producten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka değeri bileşenleri ile yeni ürün geliştirme arasındaki etkileşimin incelenmesi: Akıllı telefon sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeExamining the interaction between components of brand equity and new product development: An application in the smartphone industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmProduct development
dc.subject.ytmMobile phone
dc.identifier.yokid10109234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439321
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess