Çalışanlarda kurumsal imaj algılaması: Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı çalışanların üniversite kurumsal imajına dair algılarının belirlenmesidir. Bu çerçevede ilk bölümde imaj ve kurumsal imaj kavramlarına değinilmiş; ikinci bölümde üniversite kavramını, etkili bir üniversite imajı yaratmanın önemi incelenmiş; üçüncü ve son bölümde ise Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi'nin akademik personeline yapılan araştırma sonuçları ele alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; çalışanların demografik bilgilerini içeren ve kurum imajını nasıl gördüğüne ilişkin sorulardan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS 18 istatistik paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ankette uygulanan ölçek ve alt boyutlarının güvenirlik ve geçerliliği için cronbach's alpha ölçeği, student-t testi, Anova testi ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; kurumsal imaj boyutları arasında istatistiksel olarak doğrusal ilişki var olduğu saptanmıştır. The main objective of this study is to determine the perception of the corporate image of university employees. In this context in the first part of master thesis was investigated the consept of image and corporate image; in the second part were studied the concept of university, the importance of creating an effective image of the university; in the third part were discussed academic staff survey results of Hoja Akhmet Yassawi International Turkish-Kazakh University. The data collectin tool of the study consists on questionnaire including demographic information of employees and their perception of corporate image. The survey results were analyzed using SPSS 18 statistical software package. In this study were used the survey descriptive statistics in order to analyze data applied to the scale and Cronbach's alpha reliability and validity of the sub scale, student's t-test, ANOVA and Pearson correlation analysis. According to the findings of the study was statistically determined linear relationship between corporate image dimensions.
Collections