Show simple item record

dc.contributor.advisorParıltı, Nurettin
dc.contributor.authorTemirbayeva, Guldana
dc.date.accessioned2021-05-05T08:36:03Z
dc.date.available2021-05-05T08:36:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566379
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı çalışanların üniversite kurumsal imajına dair algılarının belirlenmesidir. Bu çerçevede ilk bölümde imaj ve kurumsal imaj kavramlarına değinilmiş; ikinci bölümde üniversite kavramını, etkili bir üniversite imajı yaratmanın önemi incelenmiş; üçüncü ve son bölümde ise Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi'nin akademik personeline yapılan araştırma sonuçları ele alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; çalışanların demografik bilgilerini içeren ve kurum imajını nasıl gördüğüne ilişkin sorulardan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS 18 istatistik paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ankette uygulanan ölçek ve alt boyutlarının güvenirlik ve geçerliliği için cronbach's alpha ölçeği, student-t testi, Anova testi ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; kurumsal imaj boyutları arasında istatistiksel olarak doğrusal ilişki var olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the perception of the corporate image of university employees. In this context in the first part of master thesis was investigated the consept of image and corporate image; in the second part were studied the concept of university, the importance of creating an effective image of the university; in the third part were discussed academic staff survey results of Hoja Akhmet Yassawi International Turkish-Kazakh University. The data collectin tool of the study consists on questionnaire including demographic information of employees and their perception of corporate image. The survey results were analyzed using SPSS 18 statistical software package. In this study were used the survey descriptive statistics in order to analyze data applied to the scale and Cronbach's alpha reliability and validity of the sub scale, student's t-test, ANOVA and Pearson correlation analysis. According to the findings of the study was statistically determined linear relationship between corporate image dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanlarda kurumsal imaj algılaması: Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeEmployees' perception of corporate image: The case of Hoja Akhmet Yassawi İnternational Turkish-Kazakh University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity personnel
dc.identifier.yokid10116996
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439328
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess