Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Ali
dc.contributor.authorAkça, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-03T15:07:58Z
dc.date.available2020-12-03T15:07:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56618
dc.description.abstractBu çalışmada, okul dışı öğrenme ortamlarından müzik eğitimi veren kuruluşların (konservatuarların) fen eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarıları ve düşünme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, hem nitel, hem nicel veriler toplanarak araştırmaya ait problemlere cevap aranmış, yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında, ön test ve son test, deney ve kontrol grubuna ayrı ayrı uygulanmıştır. Çalışma grubunu, 2014/2015 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili Akyazı ilçesi Şehit Ahmet Çondul Ortaokulunda öğrenim gören 40 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney Grubunda yer alan 20 öğrenci ile konservatuar gezisi düzenlenerek çeşitli etkinlikler yapılmış, kontrol grubunda bulunan öğrencilerle de mevcut programa uygun şekilde öğretim gerçekleştirilmiştir. Her iki grupta da araştırmacı tarafından geliştirilen `Ses Ünitesi Akademik Başarı Testi` uygulanmıştır. Aynı test çalışma öncesinde aynı ilçede bulunan Topağaç ve Vakıf Ortaokulundan toplam 50 öğrenci üzerinde uygulanarak geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmıştır. Çalışmada Kathleen A. Smith tarafından oluşturulmuş, Uygar Şanlı ve Gülseren Şenyüz tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Bilimsel Süreç Beceri Değerlendirme Testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, akademik başarı testinde deney ve kontrol grubunun ön testleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, son testleri arasında istatistiksel olarak bir fark tespit edilmiştir. Deney grubunda yer alan öğrencilerin ön testleri ve son testleri arasında olumlu yönde fark tespit edilmiştir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test puanları arasında ise önemli bir fark görülmemiştir. Bu sonuçlar yapılan çalışmanın akademik başarı açısından olumlu sonuçlarının olduğunu göstermektedir. Bilimsel süreç becerilerinin gelişmesinde ise kısa vadede deney ve kontrol grubu üzerinde istatistiksel bir fark oluşturmamasına rağmen, deney grubunun ön test ve son test arasındaki farkın anlamlı olarak belirlenmesi göz önüne bulundurulduğunda, okul dışı öğrenme ortamlarının bilimsel süreç becerilerine olumlu katkıda bulunduğu söylenebilir.Nitel kısımda ise, öğrencilerin geziye yönelik düşüncelerini tespit etmek amacıyla görüşme yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmelerin sonucunda müzik eğitimi veren kuruluşların (konservatuarların) ortaokul öğrencileri için eğitim-öğretim ortamı olarak kullanılmasının, fen dersine ait kavramların öğretilmesinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul DıĢı Öğrenme, Konservatuar, Akademik BaĢarı, Bilimsel Süreç Becerileri, Öğrenci GörüĢleri
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the effect of using institutions of music education providers (conservatories) in science education - one of the learning environments outside school- on academic achievements skills of the students. For this purpose, both qualitative and quantitative data were collected and, because the answers to the problems of the research were searched for, quasi-experimental design were utilized. In the quantitative portion of the study, pre-test and post-test were implemented separately for the experimental and control groups. The study group consist of 40 eighth grade students receiving education in secondary school of the Şehit Ahmet Çondul in 2014/2015 academic year, in Akyazi district of Sakarya Province. A conservatory trip and several events were organised with 20 students involved in experimental group, and the training was carried out in accordance with the existing programs with the students involved in control group. `Audio Unit Academic Achievement Test` developed by the researcher was administered in both groups. Prior to the study, the same test was applied to totally 50 students of Topağaç and Vakıf Secondary schools located in the same district, and validity and reliability of it was ensured. Scientific Process Skills Assessment Test, created by Kathleen A. Smith and translated into Turkish by Uygar Şanlı and Gülseren Şenyüz, was applied in the study. When the obtained results are considered, a significant difference between pre-test scores of the experimental group were identified in the academic achievement test, while no statistically significant difference between pre-test scores of the experimental and control groups are observed. No significant difference was observed between pre-test and post-test scores of the students who are involved in control group. These results indicate that the implemented study has proved positive results in terms of academic achievement. As for the development of scientific process skills, although it did not create any statistical difference on the experimental and control groups in the short term, it can be said that learning environments outside the school contribute positively to scientific process skills when we consider that the difference between pre-test and post-test for the test group is found as statistically significant.As for the qualitative part, interview method is used to determine the students' thought for the trip. As a result of interviews with students, it is concluded that utilising the institutions which provide music education (Conservatories) as the educational-training environment for middle school students has positive effect on the teaching of the concept of science lesson.Key Words: Learning Outside School, Conservatory, Academic Achievement, Scientific Process Skills, Student Feedbacken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüzik eğitimi veren kuruluşların fen eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel düşünme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of use of music education organizations in science education on the academic archievements and thinking skills of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConservatory
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScientific thought
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10109162
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429612
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess