Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Gülcü, Aslan | |
dc.contributor.author | Bedir, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:07:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:07:37Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56601 | |
dc.description.abstract | İnternetin gelişimiyle ortaya çıkan ve toplumu etkileyen önemli iletişim araçlarından olan sosyal medya, eğitimcilerin de dikkatini çekmiştir. Eğitim açısından; iletişim, işbirlikçi ortam, aktif katılım, doküman-kaynak paylaşımı, bilgi ve becerilerin paylaşımı gibi çok önemli imkânları kullanıcılarına sunmaktadır. Eğitim öğretime birçok açıdan katkısı olan sosyal medyayı üniversite öğrencilerinin hangi amaçlar doğrultusunda kullandıkları, akademik başarılarına etkisi ve sosyal medya tutumları tespit edilmelidir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının akademik başarı üzerine etkisinin ve sosyal medya uygulamalarına ilişkin tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi'nde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasında basit tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 1007 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin gündemi takip etmek ve arkadaşlarıyla iletişim kurmak için sosyal medyayı sıklıkla kullandıkları görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin en sık kullandıkları sosyal medya uygulamasının `Facebook` olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, okul türü, sosyal medya uygulamalarına üye olup olmama durumu, sosyal medyayı kullanma süresi, sosyal medyayı kullanma sıklığına göre anlamlı bir farklılık göstermekte olduğu saptanmıştır. Ayrıca sosyal medya kullanım süresinin öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz etkilediği görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Web 2.0, Sosyal Medya, Internet, Sosyal ağlar, Facebook, Akademik Başarı, Tutum. | |
dc.description.abstract | Social media emerging with the development of the internet and being one of the significant communication tools influencing the society has captured academics' attention. In terms of education, it provides quite significant opportunities such as communication, cooperative environment, sharing of sources and documents and sharing of information and skills for users. Social media possesses many contributions to education and training. Therefore, for what purposes university students use social media, its effects on their academic success and their attitudes toward social media should be assessed. This research aims to measure the effects of the use of social media by university students on academic success and university students' attitudes toward social media applications.In the study, relational scanning method was used. The participants consisted of 1007 students selected from freshman, sophomore, junior and senior students of Mardin Artuklu University via simple random sampling method. A questionnaire that consisted of three parts was utilized to gather the relevant data.The findings of the research reveal that students frequently use social media to follow the spotlight and communicate with their friends. And Facebook is the most frequently used social media by participants. According to the findings, there exist significant differences between students' attitudes toward social media and grade, school type, being a member of social media applications, length of social media use and frequency of social media use. Additionally, the length of social media use effects students' academic success adversely.Key words: Web 2.0, Social media, Internet, Social nets, Facebook, Academic success, Attitudes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using social media on collage academic success and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | ||
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10099827 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 418223 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |