Show simple item record

dc.contributor.advisorGülcü, Aslan
dc.contributor.authorBedir, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-03T15:07:37Z
dc.date.available2020-12-03T15:07:37Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56601
dc.description.abstractİnternetin gelişimiyle ortaya çıkan ve toplumu etkileyen önemli iletişim araçlarından olan sosyal medya, eğitimcilerin de dikkatini çekmiştir. Eğitim açısından; iletişim, işbirlikçi ortam, aktif katılım, doküman-kaynak paylaşımı, bilgi ve becerilerin paylaşımı gibi çok önemli imkânları kullanıcılarına sunmaktadır. Eğitim öğretime birçok açıdan katkısı olan sosyal medyayı üniversite öğrencilerinin hangi amaçlar doğrultusunda kullandıkları, akademik başarılarına etkisi ve sosyal medya tutumları tespit edilmelidir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının akademik başarı üzerine etkisinin ve sosyal medya uygulamalarına ilişkin tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi'nde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasında basit tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 1007 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin gündemi takip etmek ve arkadaşlarıyla iletişim kurmak için sosyal medyayı sıklıkla kullandıkları görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin en sık kullandıkları sosyal medya uygulamasının `Facebook` olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, okul türü, sosyal medya uygulamalarına üye olup olmama durumu, sosyal medyayı kullanma süresi, sosyal medyayı kullanma sıklığına göre anlamlı bir farklılık göstermekte olduğu saptanmıştır. Ayrıca sosyal medya kullanım süresinin öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz etkilediği görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Web 2.0, Sosyal Medya, Internet, Sosyal ağlar, Facebook, Akademik Başarı, Tutum.
dc.description.abstractSocial media emerging with the development of the internet and being one of the significant communication tools influencing the society has captured academics' attention. In terms of education, it provides quite significant opportunities such as communication, cooperative environment, sharing of sources and documents and sharing of information and skills for users. Social media possesses many contributions to education and training. Therefore, for what purposes university students use social media, its effects on their academic success and their attitudes toward social media should be assessed. This research aims to measure the effects of the use of social media by university students on academic success and university students' attitudes toward social media applications.In the study, relational scanning method was used. The participants consisted of 1007 students selected from freshman, sophomore, junior and senior students of Mardin Artuklu University via simple random sampling method. A questionnaire that consisted of three parts was utilized to gather the relevant data.The findings of the research reveal that students frequently use social media to follow the spotlight and communicate with their friends. And Facebook is the most frequently used social media by participants. According to the findings, there exist significant differences between students' attitudes toward social media and grade, school type, being a member of social media applications, length of social media use and frequency of social media use. Additionally, the length of social media use effects students' academic success adversely.Key words: Web 2.0, Social media, Internet, Social nets, Facebook, Academic success, Attitudesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using social media on collage academic success and attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10099827
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418223
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess