Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Oğuz
dc.contributor.authorAmil Tülüce, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-03T15:07:34Z
dc.date.available2020-12-03T15:07:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56598
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Proje Tabanlı Öğrenme yönteminin görsel sanatlar öğretmeni adaylarının akademik başarıları ve derse ilişkin tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan deneysel yöntemin, ön test son test kontrol gruplu deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin güzel sanatlar eğitimi bölümü resim iş eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören 64 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarının oluşturulmasında denekleri eşleştirme yöntemi tercih edilmiştir. Gruplar oluşturulurken random atama yapılmış ve gruplar karma bir şekilde oluşturulmuştur. Araştırmada verilerin elde edilmesinde iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Proje tabanlı öğrenmenin öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisini kontrol etmek için akademik başarı testi; temel tasarım dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek için ise `Temel Tasarım Dersine Yönelik Öğrenci Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Dersler deney grubunda Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımına uygun olarak, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretime dayalı olarak işlenmiştir. Çalışma grubu ile deneysel çalışma 5 haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sürecinde öncelikle verilerin parametrik testlerin varsayımlarının karşılanıp karşılanmadığı kontrol edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında yer alan katılımcıların veri toplama araçlarından elde edilen puanlarının normal dağılıma sahip olup olmadığını belirlemek için normallik testi ile basıklık-çarpıklık değerleri incelenmiş ve verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Verilerin analizinde ön testler arasında farklılık olup olmadığını kontrol etmede bağımsız örneklemler t-testi, ön testleri kontrol altına alarak son testleri karşılaştırmada ise tek faktörlü kovaryans analizi kullanılmıştır. Bulgular Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve temel tasarım dersi tutumlarına olumlu yönde etki ettiğini göstermektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının görsel sanatlar öğretmeni yetiştirmede kullanılması gerektiği söylenebilir.Anahtar Sözcükler: Proje tabanlı öğrenme, görsel sanatlar eğitimi, resim-iş eğitimi, yapılandırmacılık
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the effect of Project Based Learning method on academic success and attitude towards course of pre-service visual arts teachers.The study was carried out with pre-test post-test control group pattern of experimental method which is among quantitative research methods and the study group is composed of 64 pre-service teachers who have education at art teaching department of fine arts education at a state university in fall semester of 2015-2016 academic year. Subject matching method was preferred in forming experiment and control groups in the study. Random assignment was done while forming the groups and groups were created in shuffle.Two data collection tools were used in obtaining the data. Academic success test was used for detecting the effect of Project based learning on academic success of pre-service teachers; `Students' Attitude Scale towards Basic Design Course`. Courses were done in compatible to Project Based Learning method in experiment group and according to traditional method in control group. Experimental study lasted 5 weeks with experiment group. In data analysis process, it was first of all controlled whether data, assumptions of parametric tests are met or not. Normality test and skewness-kurtosis values were analyzed in order to determine whether scores of participants in experiment and control group obtained from data collection tools have normal distribution or not and it was determined that data have normal distribution. In controlling whether there is difference between pre-tests in data analysis independent samples t-test was used and in comparing post-test with control of pre-tests on way covariance analysis was used.Findings show that Project Based Learning method has positive effect on academic success and basic design course attitude of pre-service teachers. Depending on research results, it can be said that Project Based Learning method should be used in education of visual arts teacher.Key Words: Project based learning, visual arts education, art teaching, constructivismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleProje tabanlı öğrenme yönteminin görsel sanatlar öğretmeni adaylarının akademik başarı ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of visual arts teachers' academic achievement and attitudes for project based learning method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPaint education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBasic design
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.identifier.yokid10098644
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429624
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess