dc.contributor.advisor | Karaman, Selçuk | |
dc.contributor.author | Özkan, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:06:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:06:37Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56552 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, derslerinde Eğitsel Sosyal Ağ Sitesi (ESAS) kullanmış olan öğretim elemanlarının deneyimlerinin incelenmesidir. Bu amaçla Edmodo örneği üzerinden ESAS'ların avantaj ve sınırlılıkları, kullanım gerekçeleri ve derse entegrasyonu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen Edmodo deneyimine sahip dokuz öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşme kayıtları transkript edilerek içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Olgubilimin doğasına uygun olarak, analiz sürecinde ihtiyaç duyulan kısımlar için öğretim elemanlarıyla tekrar iletişim kurularak ek veriler toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğretim elemanlarının Edmodo'nun Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) ve Sosyal Ağ Sitesi (SAS) özelliklerini derslerinde kullandıkları tespit edilmiştir. Öğretim elemanlarının ÖYS özelliği olarak ödev, quiz, veri paylaşımı (kütüphane) ve rozet özelliklerini daha çok tercih ederken SAS özelliği olarak grup oluşturma ile duvar özelliğini öne çıkardıkları ve bu özellikleri fonksiyonel yapıları nedeniyle tercih ettikleri gözlemlenmiştir. ESAS'ların kullanımının fazla emek gerektirmemesi, iletişimi artırması ve öğretim sürecindeki işlemleri kolaylaştırması nedeniyle tercih edildiği belirlenmiştir. Bu özelliklerin işlevlerine göre kullanımlarının farklılaştığı görülmüştür. Örneğin öğretim elemanları ödev kontrolünü kolaylaştırmak, öğrenci sorumluluğunu artırmak ve öğrencilerin derslere karşı ilgisini aktif tutmak için ödev özelliğini, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak ve öğrenilen konuları pekiştirmek için kütüphane özeliğini tercih ettiklerini ifade etmişlerdir.Sonuç olarak, Edmodo özelliklerinin fonksiyonel yapıları öğretim elemanlarının tercihlerini belirlediği görülmektedir. Aynı zamanda bu özelliklerin fonksiyonel yapılarının, öğretim elemanlarının kullanım amaçlarını etkilediği de söylenebilir. Ayrıca ders içi etkinliklerin kolaylaştırılmasında ÖYS'lerin etkili bir biçimde kullanıldığı ile SAS özelliklerinin fonksiyonlarıyla iletişimi artırmanın yanı sıra derse karşı ilgiyi artırdığı sonucu çıkarılabilir. Hatta dersi takip etme, haberdar olma, hızlı erişim ve etkileşimi artırdığı söylenebilir.Anahtar Sözcükler: Edmodo, Eğitsel Sosyal Ağ, ESAS, Öğrenim Yönetim sistemleri, ÖYS, Sosyal Ağ Siteleri, SAS | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the experiences of the instructors who have used the Educational Social Network Site (ESNS) in their lessons. To this end, the advantages and limitations of ESNS through the Edmodo example, the reasons for use and the integration of the lesson are examined. In the study, case studies are used in qualitative research methods. It constitutes nine teaching staff with Edmodo experience determined by the method of sampling of the sample of the worker. In the study, data were collected through semi-structured interviews. Interview records were transcribed and analyzed by content analysis method. In accordance with the nature of the event, additional information was gathered by communicating again with the instructors for the parts needed in the analysis process.As a result of the analysis of the data; Instructors used Edmodo's Learning Management System (LMS) and Social Networking Sities (SNS) skills in their lessons. It was observed that the instructors preferred the homework, quiz, data sharing (library) and rosette features as SNS features while they preferred the wall feature with group formation as the SNS feature and preferred these features due to functional structures. The use of ESNS is preferred because it does not require much effort, it enhances communication and facilitates the processes in the teaching process. Their use varied according to their function. Instructors, for example, have stated that they prefer library ownership in order to facilitate homework control, to increase student accountability and to keep pupils active in classes, to increase homework, to increase student readiness, and to reinforce learned topics.As a result, it is observed that Edmodo features determine the preferences of the faculty members. At the same time, it can also be said that the functional structures of these features influence the usage intent of the instructors. In addition, the facilitation of in-class activities can be attributed to the effective use of LMSs and the increased ability of SNS features to enhance communication with the functions as well as to increase interest in the lesson. It can be said that they have even followed the lesson, become informed, have fast access and increased interaction.Key Words: Edmodo, Educational Social Network, ESNS, Learning Management Systems, LMS, Social Network Sites, SNS | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Öğretim elemanlarının eğitsel sosyal ağ kullanım deneyimlerinin incelenmesi: Edmodo örneği | |
dc.title.alternative | Examining the experiences of teachers in using educational social networks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational messages | |
dc.subject.ytm | Learning management systems | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Department of computer education and instructional technology | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Educational knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10163738 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475977 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı | |