Öğrenme stilleri konusunda yapılmış akademik çalışmaların incelenmesi: Sistematik derleme
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Serkan | |
dc.contributor.author | Cevher, Ahmet Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:06:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:06:26Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56544 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğrenme stilleri konusunda Türkiye'de 2000-2016 yılları arasında yayımlanmış olan akademik çalışmaların sistematik olarak incelenerek değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Sistematik derleme yöntemiyle yapılan bu çalışmanın örneklem grubunu Türkiye'de yayımlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri ile Türkiye kökenli hakemli dergilerde yayımlanmış makaleler oluşturmaktadır. Çalışma süresince 290 adet yüksek lisans ve doktora tezine 157 adet makaleye erişilmiş, bunlardan erişime kapalı olanlar elimine edilerek 341 adet çalışmayla araştırma tamamlanmıştır. Veri analiz yöntemi olarak içerik analizi yöntemi tercih edilmiş olup veriler derinlemesine incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öne çıkan bulgular ise şöyledir; Öğrenme stili konusunda yoğun olarak çalışılan yayın türü yüksek lisans tezleri olmuştur. Ağırlıklı olarak tercih edilen dil Türkçedir. Öğrenme stilleri konusunda en yoğun 2011 yılında çalışılmıştır. Gazi Üniversitesi'nde öğrenme stilleri konusunda diğer üniversitelerden daha fazla yayın yapılmıştır. Çalışmalarda yoğun olarak lisans öğrencileri örneklem grubu olarak tercih edilmiştir ve genellikle `301-1000` örneklem büyüklüğü kullanılmıştır. Çalışmalar yoğun olarak betimsel araştırma türünde yürütülmüş olup nicel araştırma yöntemi en sık tercih edilen araştırma yöntemi olmuştur. Araştırma desenlerinden ise tarama (survey), araştırmacıların yoğun olarak tercih ettiği araştırma deseni olmuştur. Öğrenme stili, çalışmalarda en çok bağımlı veya bağımsız olmak üzere değişken olarak kullanılmış ve diğer değişkenlerle birbirilerine olan etkileri incelenmiştir. `Öğrenme stili` değişkeniyle birlikte en fazla kullanılan değişken `akademik başarı` değişkeni olmuştur. `Öğrenme stili` değişkeniyle en güçlü etkileşim kuran değişken ise `tutum` değişkeni olmuştur. İncelenen çalışmalarda genellikle Kolb'a ait öğrenme stili envanteri tercih edilen öğrenme stili envanteri olmuştur. Anahtar Sözcükler: Öğrenme stilleri, sistematik derleme, içerik analizi. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine and evaluate the academic studies published between 2000-2016. The sample group of this study, which is made by systematic review method, is publishing the articles published in the master's and doctoral theses published in Turkey and in the feminist magazines originating in Turkey. During the study period, 290 master's and doctoral dissertations had reached 157 articles and those with inaccessible ones were eliminated and 341 studies were completed. As a data analysis method, content analysis method was preferred and data were examined in depth. The findings of the analysis are as follows; The types of publications that have been intensively studied about learning style have been graduate theses. The predominantly preferred language is Turkish. Worked on the most intense learning styles in 2011. Gazi University has published more stories about learning styles than other universities. Working in intensive undergraduate students it was chosen as the sample group and is `301-1000` sample size is used. Studies were conducted in intensive research methods such quantitative descriptive research has been the most common method preferred research. Among the research designs, the survey was the research design that researchers preferred extensively. Learning style used in the study as being most dependent or independent variables and their effect on each other with the other variables were examined. Along with the `learning style` variable, the most used variable has been the `academic achievement` variant. The most strongly interacting variable with the `learning style` variable is the `attitude` variable. Kolb learning style inventory usually belong in the studies reviewed has been the preferred learning style inventory.Key Words: Learning styles, systematic review, document analysis, descriptive analysis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme stilleri konusunda yapılmış akademik çalışmaların incelenmesi: Sistematik derleme | |
dc.title.alternative | Investigation of academic studies on learning styles: Systematic review | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-25 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Academic studies | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Systematics | |
dc.subject.ytm | Compilation | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Kolb learning style model | |
dc.subject.ytm | Gazi University | |
dc.identifier.yokid | 10160730 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463099 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |