Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Betül
dc.contributor.authorMetin Göksu, Meral
dc.date.accessioned2020-12-03T15:06:21Z
dc.date.available2020-12-03T15:06:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-03-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56540
dc.description.abstractEğitim, toplumların bilgi ve kültürel birikimlerini gelecek nesillere aktarmada önemli bir araçtır. Bundan dolayıdır ki eğitim tarihi çalışmaları da bu birikimlerin oluşumundaki etkenleri, bu süreçte geçirilen evreleri ve ulaşılacak hedefleri anlamada ve yapılan çalışmalardaki eksik veya yanlışları toplumların daha iyi algılamalarını sağlamada önemli bir yoldur. Bu çalışmada, Türk Eğitim Tarihi içerisinde Kayseri eğitim tarihinin yeri ve önemi incelenmiştir.Cumhuriyetin ilan edilmesinin ardından eğitim alanında bir dizi reformlar yapılmış ve bu doğrultuda halka okuma yazma öğretmek için Millet Mektepleri, sosyal ve kültürel açıdan gelişmeyi sağlamak için Halkevleri açılmıştır. Anadolu'nun her yerinde ilkokul açılmış ve bu okulların öğretmen ihtiyacını karşılamak için de Köy Enstitüleri kurulmuştur. Kayseri'de de Zincidere Köy Muallim Mektebi ve Pazarören Köy Enstitüsü açılmıştır. Eğitim seferberliği kapsamında halkın eğitime desteği ve hayırseverlerin de katkısıyla il genelinde ilkokul, ortaokul ve liseler açılıp çağın şartlarına uygun eğitim verilmeye başlanmıştır. Özellikle sanayi ve okulların işbirliği içerisinde hareket etmesiyle sanayi alanında nitelikli eleman ihtiyacı karşılanmaya çalışılmıştır. Bunlara ek olarak, sanayi ve ticaret kenti olan Kayseri'de bir üniversitenin açılması da şehrin bilim ve kültürel açıdan gelişmesine öncülük etmiştir.Bu çalışma nitel bir çalışma olup doküman analizi kullanılmıştır. Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi, Milli Eğitim Bakanlığı arşivi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü arşivi, salnameler, seyahatnameler, Cumhuriyet döneminde Kayseri'de çıkan vilayet gazetesi, Halkevinin çıkardığı Erciyes Dergisi, TBMM Zabıt Cerideleri, şehirle ilgili yazılan kitaplar incelenerek bu çalışma ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kayseri, Pazarören Köy Enstitüsü, Zincidere Köy Muallim Mektebi, Millet Mektebi, Halkevi, Hayırseverler
dc.description.abstractEducation is an important medium in transferring accumulation of knowledge and culture of societies to next generation. Thus, researches on history of education is an important method to understand factors which create these background information and process and targets of these kinds of researches, furthermore, to provide the societies to realize mistakes or insufficiencies. In this study, it is studied that the importance and place of history of education in Kayseri in terms of Turkısh Education History.Following the proclamation of the Republic, a series of reforms were made in the field of education. National Schools in order to teach literacy to the public, and community centers to provide social and cultural development were founded. Primary schools were opened in all of the villages of Anatolia and Village Institutes were established to meet the teacher needs of these schools. Zincidere Village Teaching School, and Pazarören Village Institute was founded in Kayseri. Within the scope of this training mobilization, primary schools, secondary schools and high schools were opened in the whole of the province with the support of the public to the education and with the contribution of the benefactors, education was started to be provided according to the conditions of the time. In particular, the need for qualified personnel in the industry has been met by industry and schools' acting in cooperation with each other. In addition, establishing a university in Kayseri, which is an industrial and commercial city, pioneered the development of the city in terms of science and culture.This study is a qualitative work and document analyzing is used as a method. Archives of the Republic, the ministry of national education and the ministry of education in Kayseri, annuals, travel books, newspaper of Kayseri province during the period of republic, Journal of Erciyes that was published by public house, TBMM archive, books written in Turkish and any froing languages had been examined, furthermore, oral history was also used to compose this studyKey Words: Kayseri, Pazarören Village Institute, Zincidere Village Teacher School, Public School, Public House, Benefactors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleKayseri ilinin eğitim tarihi açısından incelenmesi (1923-1980)
dc.title.alternativeA research on history of education in Kayseri (1923-1980))
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-09
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKayseri
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmVillage institutions
dc.subject.ytmNational Schools
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10142521
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458737
dc.description.pages318
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess