Show simple item record

dc.contributor.advisorKütük, Rıfat
dc.contributor.authorÖzcan, Esma
dc.date.accessioned2020-12-03T15:06:14Z
dc.date.available2020-12-03T15:06:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56534
dc.description.abstractOrtaya çıkışı konusunda çeşitli görüşler bulunan, yer ve zamanı müphem, olağanve olağanüstü kahramanların iç içe geçtiği, fantastik ögeler içeren masal metinleri aitolduğu milletin kültürel birçok unsurunu bünyesinde barındıran sözlü anlatımürünleridir ve derleme çalışmalarıyla yazıya geçirilmişlerdir. Geçmişleri oldukça eskiolmasına rağmen masal araştırmaları henüz yeni başlamıştır ve masallar üzerine çeşitliaraştırmalar yapılmaktır.Tanımları çeşitli olsa da toplumsal devamlılığı sağladığı konusunda görüş birliğibulunan `değer` öğrenilebilir ve öğretilebilir bir kavramdır. İçinde bulunulan bunalımdeğer aktarımını zorunlu kılmaktadır. Değerlerini genç kuşaklara aktaramayantoplumların devamını sağlaması mümkün görünmemektedir. Bu yüzden değerlereğitimi, üzerinde ciddiyetle durulması gereken konuların başında gelmektedir.Problem cümlesi `Türk Dünyası masalları değerler eğitiminde kullanılabilirmi?` olan araştırmanın amacı Türk Dünyası masallarının değerler eğitimindekullanılabilirliğini araştırarak değer öğretiminin bir kültür unsuru olan masallarüzerinden gerçekleştirilmesinin önemini vurgulamaktır.Elinizdeki araştırma, masalların bugüne kadar pek değinilmeyen bir yönüne,masalların değerler eğitiminde kullanılabilirliğine, ışık tutmak amacıyla hazırlanmıştır.Çalışmada incelenen kırk adet Türk Dünyası masalı, masal metinlerinin değerlereğitiminde kullanılabileceğini ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Masal, Türk Dünyası masalları, Değer, Değerler eğitimi
dc.description.abstractTale texts, which have various opinions about how they come up, are verbalnarrative products. Tale texts have vague time and place. Usual and exceptionelheroescome together in tale texts. These texts includes fantastic elements in which you canfind cultural element that belong to the nation. They (tale texts) were put into writingwith compilation work. Although the adventure is quite old tale researches have justbegun. And various studies are made about tales.The concept of value can be learned and taugh. In spite of its various definitions,the concept of value ensure social sustainability. The crisis in which people are requiresthe transfer of value. İf a community can't transfer its existing values to the younggeneration, iy would not be able to continue. That's why values eduction is a seriussubject which need to focus on.Problem statement (sentence) is `can the tales of Turkısh world used in valueseducation.` This study aims how the tales of Turkish world can be use and emphasizethe importance teaching value as a cultural element `tales`This research was prepared in order to show you the not touched aspects of thetales. Also it includes forty tales of Turkish world. This tales shows that tale texts canbe used for value education.Anahtar Sözcükler: Education, Tale, Tales of Turkis word, Value, Values education,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürk dünyası masallarının değerler eğitiminde kullanılabilirliği
dc.title.alternativeThe usability of the tales of turkish world at values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.subject.ytmLiterature education
dc.subject.ytmEducational values
dc.identifier.yokid10152925
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469426
dc.description.pages384
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess