Ailelerin beyaz eşya satın alma sürecinde kadınların rolü ve Kazakistan`da bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde kadınlar, sosyal ve ekonomik gelişmeler neticesinde üreten ve tüketen toplumun önemli bir parçası hâline gelmişlerdir. Aile ekonomisine katkıda bulunmaları ve ihtiyaçların karşılanmasında satın alma güçlerinin oluşması, karar alma sürecinde de söz sahibi olmalarını sağlamıştır. Kadın aile içindeki statüsü, eğitim düzeyi, ev hanımı veya işkadını olması niteliklerine göre karar verici konumunda ya da karara etki eden konumunda olabilmektedir. Bu çalışmada; Kazakistan'ın kuzey, güney, doğu ve batı bölgelerinde yaşayan ailelerde kadınların beyaz eşya satın alma sürecindeki rolü araştırılmıştır. Bu amaca yönelik olarak araştırmanın verileri 702 aile üzerinde uygulanan anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve tek faktörlü çoklu varyans analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda ailelerin beyaz eşya satın alımında kadınların, eşleri ve aile bireyleri ile ortak karar alabildikleri hatta karar sürecinde erkeklerle eşit söz hakkına sahip oldukları tespit edilmiştir. As a result of contemporary economic and social developments and improvements, women became an important part of producing and consuming society. Hence, these changes gave women their own purchasing power as well as an important role in the purchasing process of families. Women's role in this process is affected by various factors such as product type, woman's status in her family, education level, and employment status of the woman. This study examines the role of women in the purchase decision process for white appliances in families living in Northern, Southern, Eastern, and Western Kazakhstan. To this end, we conducted a questionnaire for 702 families. Data obtained from the questionnaire is subjected to Multivariate Variance Analysis (MANOVA) and interpreted using Single Factorial Multivariate Analysis. The analysis showed that women decide to buy white appliances together with their husbands and families, and women are equal with men in the purchase decision process.
Collections