Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzüdoğru, Haşim
dc.contributor.authorMyrzabekkyzy, Kundyz
dc.date.accessioned2021-05-05T08:32:06Z
dc.date.available2021-05-05T08:32:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/565344
dc.description.abstractGünümüzde kadınlar, sosyal ve ekonomik gelişmeler neticesinde üreten ve tüketen toplumun önemli bir parçası hâline gelmişlerdir. Aile ekonomisine katkıda bulunmaları ve ihtiyaçların karşılanmasında satın alma güçlerinin oluşması, karar alma sürecinde de söz sahibi olmalarını sağlamıştır. Kadın aile içindeki statüsü, eğitim düzeyi, ev hanımı veya işkadını olması niteliklerine göre karar verici konumunda ya da karara etki eden konumunda olabilmektedir. Bu çalışmada; Kazakistan'ın kuzey, güney, doğu ve batı bölgelerinde yaşayan ailelerde kadınların beyaz eşya satın alma sürecindeki rolü araştırılmıştır. Bu amaca yönelik olarak araştırmanın verileri 702 aile üzerinde uygulanan anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve tek faktörlü çoklu varyans analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda ailelerin beyaz eşya satın alımında kadınların, eşleri ve aile bireyleri ile ortak karar alabildikleri hatta karar sürecinde erkeklerle eşit söz hakkına sahip oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractAs a result of contemporary economic and social developments and improvements, women became an important part of producing and consuming society. Hence, these changes gave women their own purchasing power as well as an important role in the purchasing process of families. Women's role in this process is affected by various factors such as product type, woman's status in her family, education level, and employment status of the woman. This study examines the role of women in the purchase decision process for white appliances in families living in Northern, Southern, Eastern, and Western Kazakhstan. To this end, we conducted a questionnaire for 702 families. Data obtained from the questionnaire is subjected to Multivariate Variance Analysis (MANOVA) and interpreted using Single Factorial Multivariate Analysis. The analysis showed that women decide to buy white appliances together with their husbands and families, and women are equal with men in the purchase decision process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAilelerin beyaz eşya satın alma sürecinde kadınların rolü ve Kazakistan`da bir uygulama
dc.title.alternativeWomen's role in family in the purchase process of white goods and Kazakhstan example
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWhite goods
dc.subject.ytmWhite goods sector
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmKazakhstan
dc.identifier.yokid10245124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549084
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess