Show simple item record

dc.contributor.advisorYılar, Ömer
dc.contributor.authorOkumuş, Abdulsamet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:06:08Z
dc.date.available2020-12-03T15:06:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56529
dc.description.abstractBu çalışma, Türk çocuk edebiyatı yazarlarından olan Aydoğan Yavaşlı'nın hayatı, eserleri ve eserlerindeki eğitsel değerlerin tespitini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, tarama modeli benimsenmiştir. Yazarın çocuklar ve gençler için yazdığı eserler araştırmanın kapsamını oluşturmaktadır. Araştırmaya katkı sağlamak için yazarla kişisel görüşme yapılmıştır. Çalışma yapılırken araştırmada konu edilen eserler okunmuş, fişlenmiş, daha sonra tasnif edilmiştir.Tezin evrenini Aydoğan Yavaşlı'nın çocuk edebiyatı ürünleriyle değerler eğitimini vermeye çalıştığı eserler, örneklemini ise Aydoğan Yavaşlı'nın elli altı adet çocuk edebiyatı eseri oluşturmaktadır. Seçilen tüm hikâyeler baştan sona okunmuş; tespit edilen değerler fişlenmiştir. Her hikâye için ayrı ayrı okuma, not alma, değerleri tespit etme ve değerlendirme işlemi yapılmıştır. Her hikâyenin değerlendirme sonuçları ayrı başlık altında toplanmış, değerlerle ilgili iletilerin hikâyede nasıl verildiği ve değerlerin nasıl işlendiği tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bilgilere göre, Aydoğan Yavaşlı'nın eserleri çocuklara hitap ettiği gibi yetişkinlere de hitap ettiği görülmüştür. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan hareketle Aydoğan Yavaşlı ve eserleri özelinde çocuk edebiyatıyla ilgili konularda öneriler yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Çocuk, çocuk edebiyatı, Aydoğan Yavaşlı, değer, değerler eğitimi
dc.description.abstractThis study aims to determine the educational values of Aydoğan Yavaşlı, a writer of Turkish children's literature, in his life, works and works. In this research using the qualitative research method, the screening model was adopted. The works of the author for children and teenagers constitute the scope of the research. A personal interview was held with the author to contribute to the research. While the study was being conducted, the subjects mentioned in the research were read, tagged, and then classified.Thesis's study context constitutes the works and values of Aydoğan Yavaşlı. The sample consists of 56 works written by Aydoğan Yavaşlı's .These ınclude Yavaşlı's values we examined. All selected stories were read from beginning to end; The detected values are tagged. For each story, reading, grading, evaluation and evaluation were carried out separately. The evaluation results of each story were collected under separate headings, and how the messages related to the values were given in the story and how the values were handled.According to the information obtained as a result of the research, it is observed that Aydoğan Yavaşlı's works appealed to adults as well as to children. Based on the results reached in the research, suggestions were made on issues related to children's literature in Aydoğan Yavaşlı and his works.Key Words: Child, Children's literature, Aydoğan Yavaşlı, value, values educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleBir çocuk edebiyatı yazarı olarak Aydoğan Yavaşlı`nın hayatı, eserleri ve eserlerinde ilettiği değerler üzerine incelemeler
dc.title.alternativeAn investigation into Aydoğan Yavaşlı's life as an author of children's literature, his works and the values he reflects in his works
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmSocial values
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmYavaşlı, Aydoğan
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmBiography
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmValues
dc.identifier.yokid10151473
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463304
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess