Sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla doğrudan/dolaylı olarak gelir elde eden 18 yaş üzerindeki bireylerden, Google formlar aracılığıyla toplanan 1623 anket analize tabi tutulmuştur. Anket formunda; katılımcıların sosyal medya kullanım yoğunluklarını, gelişmeleri kaçırma korkusu düzeylerini, satın alma niyetlerini ölçen, katılımcıların demografik özellikleri ile sosyal medya kullanımları hakkında tanımlayıcı sorular içeren ifadeler yer almaktadır. Araştırma sonucunda sosyal medya kullanım yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında anlamlı bir ilişki bulunmakla birlikte, tek başına sosyal medya kullanım yoğunluğunun demografik (cinsiyet, yaş, çalışma durumu, meslek ve gelir durumu) kategorilere göre anlamlı bir farklılığının bulunmamasına rağmen; sosyal medya kullanım yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasındaki ilişki ile çalışma durumu ve gelir durumu kategorileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırma sonunda, araştırmanın amacını da içeren; sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisi olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ve literatür taraması ışığında, araştırmacılara ve işletmelere çeşitli önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to determine the effect of FoMO (Fear of Missing Out) on the purchase intention of the person in social media. For this purpose, individuals who are over 18 years of age have been subject to 1623 questionnaires collected through Google forms. In the questionnaire; The participants' statements about the social media usage intensities, FoMO levels, purchasing intentions of the participants, the demographic characteristics of the participants and the use of social media are included. As a result of the research, although there is a significant relationship between social media usage density and FoMO, although the density of social media usage alone does not have a significant difference according to demographic (gender, age, working status, occupational and income status) categories; There was a significant difference between social media usage density and FoMO relationship between working status and income status categories. At the end of the research, including the purpose of the research; In social media, it was concluded that FoMO had an impact on the person's intention to buy a holiday. In the light of the results and literature review, various suggestions were made to the researchers and enterprises.
Collections