Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Ramazan Pars
dc.contributor.authorÇetinkaya, Filiz Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:31:23Z
dc.date.available2021-05-05T08:31:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/565164
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla doğrudan/dolaylı olarak gelir elde eden 18 yaş üzerindeki bireylerden, Google formlar aracılığıyla toplanan 1623 anket analize tabi tutulmuştur. Anket formunda; katılımcıların sosyal medya kullanım yoğunluklarını, gelişmeleri kaçırma korkusu düzeylerini, satın alma niyetlerini ölçen, katılımcıların demografik özellikleri ile sosyal medya kullanımları hakkında tanımlayıcı sorular içeren ifadeler yer almaktadır. Araştırma sonucunda sosyal medya kullanım yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında anlamlı bir ilişki bulunmakla birlikte, tek başına sosyal medya kullanım yoğunluğunun demografik (cinsiyet, yaş, çalışma durumu, meslek ve gelir durumu) kategorilere göre anlamlı bir farklılığının bulunmamasına rağmen; sosyal medya kullanım yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasındaki ilişki ile çalışma durumu ve gelir durumu kategorileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırma sonunda, araştırmanın amacını da içeren; sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisi olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ve literatür taraması ışığında, araştırmacılara ve işletmelere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of FoMO (Fear of Missing Out) on the purchase intention of the person in social media. For this purpose, individuals who are over 18 years of age have been subject to 1623 questionnaires collected through Google forms. In the questionnaire; The participants' statements about the social media usage intensities, FoMO levels, purchasing intentions of the participants, the demographic characteristics of the participants and the use of social media are included. As a result of the research, although there is a significant relationship between social media usage density and FoMO, although the density of social media usage alone does not have a significant difference according to demographic (gender, age, working status, occupational and income status) categories; There was a significant difference between social media usage density and FoMO relationship between working status and income status categories. At the end of the research, including the purpose of the research; In social media, it was concluded that FoMO had an impact on the person's intention to buy a holiday. In the light of the results and literature review, various suggestions were made to the researchers and enterprises.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of fomo on the intention of buying a holiday on social media
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-29
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHoliday
dc.subject.ytmPurchasing department
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmSocio-economic developments
dc.subject.ytmSocial psychology
dc.identifier.yokid10252317
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551561
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess