Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Tacettin
dc.contributor.authorErdoğan, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:05:05Z
dc.date.available2020-12-03T15:05:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56477
dc.description.abstractBu araştırmada `Eflâtun Cem Güney'in Masallarındaki Değerler ve Bu Değerlerin Davranışa Yansıma Biçimleri` konu olarak belirlenmiştir. Yazarın kitapları taranmış, sadece masal türünde yazdığı metinler ele alınmıştır.Bu araştırma hazırlanırken çocuğa kazandırılmak istenen değer ve davranışların en etkili yolunun masallar olduğu bilinciyle hareket edilmiştir. Güney'in masalları bu bağlamda zengin ögeler içerdiğinden kazandırılmak istenen değerlerin hangi davranışlarla ele alındığı belirtilmiştir. Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenen değerler şunlardır: Sevgi, sorumluluk, saygı, hoşgörü‐duyarlılık, özgüven, empati, adil olma, cesaret, liderlik, nazik olmak, dostluk, yardımlaşma, dayanışma, temizlik, doğruluk, dürüstlük, aile birliğine önem verme, bağımsız ve özgür düşünebilme, iyimserlik, estetik duyguların geliştirilmesi, misafirperverlik, vatanseverlik, iyilik yapmak, çalışkanlık, paylaşımcı olmak, şefkat - merhamet, selamlaşma, alçakgönüllülük, kültürel mirasa sahip çıkma, fedakârlık. Bu değerlerin yazarın masallarında hangi davranışlarla verilmeye çalışıldığı araştırılmıştır.Çalışma sonucunda Güney'in masal kitaplarının değerler eğitimi açısından zengin bir kaynak olduğu görülmüştür. Aynı zamanda yazarın kendine özgü üslubuyla ele aldığı bu eserler, okuyucuda edebî bir tat bırakacak niteliktedir. Bu nedenle yazarın eserlerinin daha çok okunması ve okutturulması gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this research `Values in The Tales of Eflâtun Cem Güney and Their Forms of Reflection to Behaviour` were determined as subject. The author's books were scanned, and only the texts written in fairy tales were handled. While this research was being preparing, it was acted with the awareness that tales are the most effective way to be given the values and behaviours to child. Because of the fairy tales of the Güney have rich contents in its context, it is defined that which values to be earned are handled with which behaviours.The values which determined by Ministry of National Education are: Love, responsibility, respect, tolerance-susceptibility, self-confidence, empathy, fairness, courage, leadership, kindness, friendship, helping each other, solidarity, cleanliness, integrity, honesty, attach importance to family, thinking independent, optimism, to improve esthetic feelings, hospitality, patriotism, doing favor, diligence, being sharing, compassion, greeting, humility, conservation of cultural heritage, self-sacrifice. It has been researched how these values are tried to be given with which behaviours of author's fairy tales.As a result of study, it has been seen that Güney's fairy tales are the rich source for values education.At the same time, the books which written with author's own style, leaving literatery test to reader. This is the reason why the author's books must be read and read more.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleEflâtun Cem Güney`in masallarındaki değerler ve bu değerlerin davranışa yansıma biçimleri
dc.title.alternativeValues in the tales of Eflâtun Cem Güney and their forms of reflection to behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-01
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious values
dc.subject.ytmEducational values
dc.subject.ytmSocial values
dc.subject.ytmGüney, Eflatun Cem
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.identifier.yokid10172376
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485706
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess