Show simple item record

dc.contributor.advisorTurgut, Ümit
dc.contributor.authorSalar, Riza
dc.date.accessioned2020-12-03T15:04:12Z
dc.date.available2020-12-03T15:04:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56435
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, farklılaştırılmış öğretime dayalı fizik eğitiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, fizik öz yeterlik inançlarına, kavram yanılgılarına ve sınıf iklimine etkilerini belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada karma araştırma yöntemlerinden biri olan gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi seçilirken olasılık temelli olmayan amaçlı örneklem çeşitlerinden birisi olan maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Araştırma 2015-2016 öğretim yılında, Erzurum ilindeki MEB'e bağlı biri Fen lisesi, biri Anadolu lisesi ve biri Sosyal Bilimler lisesi olmak üzere üç farklı devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Bu okullarda 10. Sınıflardan her bir okuldan bir deney bir kontrol grubu seçilmiştir. Araştırma, deney gruplarında toplam 84 öğrenci, kontrol gruplarında toplam 78 öğrenci olmak üzere toplam 162 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplarında dersler 5E öğrenme modeli ile işlenmiştir. Deney gruplarında farklılaştırılmış öğretim stratejilerinden birisi olan ajanda stratejisi kullanılmıştır. Hem deney hem de kontrol gruplarında Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programında 10. Sınıf Fizik Öğretim Programı içerisindeki Elektik ve Manyetizma ünitesindeki `Akım, Potansiyel Fark, Direnç` ile `Elektrik Devreleri` konuları ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Elektrik Ön Bilgi Testi, Elektrik Başarı Testi, Fiziğe Karşı Öz Yeterlik İnanç Ölçeği, Elektrik Devreleri Kavram Yanılgısı Testi ve Sınıf İklimi Gözlem Formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, farklılaştırılmış öğretimin düşük ve orta düzeyde başarılı öğrencilerin akademik başarılarını 5E öğrenme modeline göre daha fazla geliştirdiği, yüksek düzeyde başarılı öğrencilerin akademik başarıları arasında fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin fizik öz yeterlik inançlarında, kontrol grupları ile deney grupları arasında anlamlı bir farka ulaşılmamıştır. Farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin kavram yanılgılarını giderebileceği belirtilmiştir. Ayrıca farklılaştırılmış öğretimin olumlu ve destekleyici bir sınıf iklimi oluşturduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to determine the effect of differentiated instruction-based physics teaching on students' academic achievement, physics self-efficacy beliefs and misconceptions, and classroom climate. For this purpose, the embedded design which is one of the mixed research design was used. The participants were selected using a maximum variation sampling technique, a form of non-random, purposeful sampling. The study was conducted in three public schools affiliated with the Ministry of National Education in Erzurum during the 2015-2016 academic year. Experimental and control groups were formed with tenth-grade students from each school. The study was conducted with a total of 162 students (84 students for the experimental groups, 78 students for the control group). The lessons were taught based on the 5E learning cycle in the control group. The agenda strategy, a differentiated instruction, was used in the experimental group. The topic of Current, Potential Difference and Resistance in the Electrics and Magnetism unit was covered in the tenth-grade secondary education physics curriculum. The Physics Prior Knowledge Test, The Electrics Achievement Test, The Physics Self-Efficacy Beliefs Scale, The Electric Circuit Misconception Test and the Classroom Climate Observation Form were used to collect data. Differentiated instruction was found to improve the academic achievement of low- and middle-achieving students compared to the 5E learning cycle. No significant difference was determined between the control and experimental groups in terms of their physics self-efficacy beliefs. It was stated that differentiated instruction can eliminate students' misconceptions. It was also argued that differentiated instruction forms a positive and supportive classroom climate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFizik eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ve 5E öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of differentiated instruction and 5E model in physics education on different variables
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmDifferentiated instruction
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmClassroom climate
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmPhysics education
dc.identifier.yokid10177317
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485695
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess